חיפוש

הרחקת יונים – מהן הדרכים ההומניות ביותר

בוודאי כבר בעבר, אם לא ממש כרגע, התעסקתם עם המטרד הנוראי שהוא קינון יונים בחלונות ביתכם, או בבית העסק שלכם.

אמנם יונה נדמית כציפור שלא אמורה לעשות בעיות, אבל בפועל היא מרימה רעש אדיר בכל שעות היום, דוגרות עליה מחלות מזיקות לאדם, והיא כמובן מלכלכת מאד.

אבל, ניתן לטפל ביונים ואפילו באופן הומני.

חשוב להבין שאין שום צורך להרחיק יונים או עטלפים בצורה שמזיקה להם ואפילו הורגת אותם. בעצם הדבר עלול להיות לא חוקי. לשם הרחקת החיות הומצאו פתרונות מיוחדים שמרחיקים את הבעיה בצורה בטוחה לשני הצדדים. אל תטעו לחשוב שמדובר בחיות מטומטמות ובעצם הן חכמות מאד ולכן פתרונות תוצרת בית לא בהכרח יעבדו.

 

דוקרנים

אמנם השם נשמע רחוק מלהיות הומני, אבל בעצם מדובר בפתרון דיי פשוט עבור הרחקת יונים. ישנם סוגים שונים של דוקרנים אבל הם אינם מזיקים ליונה. הם מוצבים על הגגות והחלונות באופן מחושב, מה שמפריע בפועל ליונה להתיישב ולקנן באותו האזור. בעצם ברגע שהיא רואה אותם היא כבר מחשבת את העובדה שאין לה מקום נחיתה ועליה לעוף למיקום אחר, בלי שום נזק לה.

חשוב לדעת כי הרחקת עטלפים עם דוקרנים פחות תסייע, היות והם יכולים להתלות על גבי הדוקרנים. לשם עטלפים הומצאו מכשירים אולטראסוניים מיוחדים שרק הם יכולים לשמוע ושלא פוגעים בהם כלל.

 

רשתות

הקמת רשת בבניין או עסק בשביל הרחקת יונים זה בעצם פתרון מאקרו נוסף. הרשת מאד מועילה לבניינים שמעוצבים באופן מסוים עם פתחים גדולים. את הרשת בעצם מציבים מחוץ לאותו הפתח ובכך הכניסה לגמרי חסומה בפני מעוף היונים וכל האזור נשאר נקי לגמרי.

על מנת שהרשת תוצב באופן מדויק ואסתטי, חשוב לשכור את שירותיהם של מרחיקי יונים מקצועיים, שיודעים לעבוד בגובה, שהם בעלי רשתות איכותיות ועמידות, ושכמובן לא מבקשים לפגוע באף חיה.

 

מקומות מסתור

לבסוף, ישנם מתקנים מיוחדים ויותר בגדר המיקרו בטיפול בהרחקת יונים. נמצא שיונים מקננות בתוך מקומות קטנים מחוץ לחלון שלנו, לדוגמא מאחורי המזגן החיצוני וכדומה. לכן, אם אין לנו צורך ברשת, או מקום לדוקרנים, חשוב לסתום את הנתיבים הללו על מנת שהיונה תעוף לקנן במקום אחר.

גם כאן אנו זקוקים לאיש מקצוע בעל המתקנים הייחודיים הללו, שלו גם ההיתר לעבוד במקומות גבוהים ומסוכנים.

 

לסיכום

יונים מהוות מטרד ברמה גבוהה לכל דירה, וכמובן לכל בית עסק במיוחד אם הוא בתחום המזון והמסעדנות. אבל, חשוב לדעת שניתן למגר את התופעה ואף למנוע אותה לגמרי בלי לפגוע באף אחד. עם איש מקצוע מומחה ניתן להתקין רשתות על הבניין, דוקרנים על החלונות והגגות, וכמובן לסתום את החורים הקטנים לצד הקיר שלנו על מנת שהיונים לא יוכלו לקנן.

חיות

 

אולי יעניין אותך גם