חיפוש

כמה בטוח להביא לכלב לאכול בשר ממנגל?

כלבים לא צריכים להתרגל לאכול שאריות. במאמר הבא נסביר למה זה מאוד לא מומלץ גם אם עושים על האש, איך מטמיעים אצל הכלב הרגלים נכונים ומה עושים אם רוצים לתקן את אלו שכבר קיימים

הטעות הנפוצה של בעלי חיות מחמד היא לתת להם לאכול שאריות. על פניו, מדובר בפתרון מושלם: הכלב או החתול שמחים לאכול את מה שנשאר אחרינו בצלחת, בעוד אנחנו לא צריכים להרגיש לא נעים בגלל שזרקנו את זה לפח. אבל בפועל, חיות מחמד שמתרגלים לאכול שאריות עלולים לסבול משורה ארוכה של בעיות רפואיות מיותרות לגמרי.

 

מדוע האוכל שלנו לא מתאים לכלבים?

קודם כל, האוכל שמתאים לבני אדם לא מתאים לכלבים. בעוד אנחנו זקוקים למזון בשביל למלא שורה ארוכה של פונקציות מאוד ספציפיות, כלבים נעזרים בו אחרת לחלוטין. אז כאשר אנחנו נותנים לכלב לאכול בשר שצלינו על מנגל פחמים, אנחנו ממש לא עושים לו טובה – אלא ההפך, אנחנו מזיקים לו.

חוץ מזה, האוכל שלנו עלול להיות מסוכן עבור הכלב כי לפעמים אין לו יכולת להתמודד איתו. כאן הדוגמא הכי טובה היא לתת לכלב לאכול שאריות של עוף או כנפיים, במחשבה שהוא אוהב את הטעם הצלוי. אבל אם מסתכלים על הכלב אוכל את העוף, רואים שלעיתים קרובות הוא מסתבך עם העצמות והן עלולות להיתקע לו בגרון ולגרום נזקים בלתי הפיכים.

 

החשיבות של הרגלי אכילה נכונים

מלבד השאלה האם בטוח לתת לכלב לאכול את השאריות שלנו, יש גם את העניין של ההרגלים. כאשר כלבים מתרגלים לאכול שאריות, הם מטבע הדברים לא יסכימו לאכול את המזון שלהם. אם כלבים לא אוכלים את המזון שלהם, הם צפויים לסבול ממחסור תזונתי חמור. בגילאים מאוחרים יותר, כלבים שלא אוכלים מזון ולא נחשפים לאוכל הרלוונטי גם מפתחים מחלות ואלרגיות.

בנוסף, הרגלי אכילה נכונים חשובים גם עבור הכלב וגם עבורנו. הרגלים אלו עוזרים לנו לדעת שהכלב אכל, הם מאפשרים לנו לעקוב אחר התחלואה שלו ובמידת הצורך אנחנו גם נעזרים בהם על מנת להגיב. בשביל להבטיח מענה מלא של האוכל לצרכים של הכלב, עלינו להרגיל אותו לאכול נכון.

 

מה עושים אם הכלב כבר התרגל לאכול שאריות?

החדשות הטובות הן שאף פעם לא מאוחר. אמנם אכן קצת קשה יותר להרגיל כלב זקן לטריקים חדשים, אבל זה לא אומר שמדובר על משימה בלתי אפשרית.

הדבר החשוב ביותר הוא להפסיק את ההרגלים של הכלב בצורה מתונה והדרגתית. אם למשל הכלב מסרב לאוכל יבש, אפשר להתחיל בשילוב שלו עם מזון רטוב. לאחר מכן, יש להקפיד גם על שאר האלמנטים המשפיעים על סגנון החיים של הכלב, להתמיד בפעילות גופנית ולהציע לו אוכל בריא, מזין וטוב.

בשר כלבים

אולי יעניין אותך גם