חיפוש

הקטל בכבישים – מה עושים בתאונה ללא ביטוח צד ג'

למרבה הצער, מאות תאונות מתרחשות בישראל מדי יום, כאשר חלקן מסתיימות בתוצאות קלות, וחלקן קטלניות. רק בחלק קטן מהן, הנהג הפוגע נחשף לתביעה מורכבת ויקרה בגין תאונה ללא ביטוח צד ג'.

מדובר בביטוח הכרחי במיוחד בכל הנוגע לתחום ביטוחי הרכב, וחשוב לעמוד על ההבדלים בין סוגי הביטוחים, ועל ההשלכות השונות של אי עריכת ביטוח צד ג'.

 

ביטוחי הרכב בישראל

ניתן לדרג את שלושת סוגי ביטוח הרכב הניתנים בישראל לפי שלוש דרגות שונות ברמת העלות וברמת החשיבות.

  1. ביטוח החובה הנו ביטוח שחובה להצטרף אליו, מפני שהוא מכסה את נזקי הגוף שנגרמו בתאונה מצדנו.
  2. הביטוח המקיף מכסה את כל הנזקים שנגרמו כתוצאה משימוש ברכב, כמו גניבה, שברי שמשות, נזק לרכוש, ותאונה.
  3. ביטוח צד ג' מכסה נזק שנגרם לרכוש אחר בלבד.

ביטוח החובה הוא חובה חוקית ומשפטית, שאי עריכתו מהווה עבירה, בעוד שביטוח מקיף וביטוח צד ג' הם שני ביטוחי רכב שלא חייבים להצטרף אליהם. עם זאת, יש להם חשיבות אדירה במקרה של תאונה, ובפרט לקיומו של ביטוח צד ג'.

 

ביטוח צד ג' – מה חשוב לדעת עליו

ביטוח צד ג' הוא ביטוח רכב המעניק שיפוי בגין נזקים שנגרמו לרכוש של אדם אחר. לדוגמה אם נגרמה תאונה מצדו של המבוטח, שגרמה לנזק ברכב אחר בשל ההתנגשות בו. פוליסת צד ג' מכילה מספר כיסויים, ביניהם האפשרות לרכוש הרחבות כמו מימון הגנה משפטית למבוטח.

ביטוח צד ג' הוא כמעין "הורה" הדואג לכיסוי נזקי הרכוש של האדם, מבלי שנצטרך לממן אותם מכיסנו הפרטי. תאונה ללא ביטוח צד ג תגרום לכך שנצטרך להוציא את כספי הפיצויים מכיסנו.

 

תאונה ללא ביטוח צד ג'

אם נקלעתם לתאונה, ואין לכם ביטוח צד ג' \ ביטוח מקיף – תצטרכו לשלם את נזקי התאונה מכספיכם. פעולותיכם בשטח לאחר התאונה יוכלו לצמצם משמעותית את אחריות התשלום עבור הנזקים:

  • תיעוד מלא של זירת התאונה, בכתב ובתמונות.
  • בירור של פרטי המעורבים וציון פרטיהם המלאים – שמות, טלפונים, כתובות, שמות של חברות הביטוח, ופרטים של עדים לתאונה אם ישנם.
  • התייעצות משפטית עם עורך דין המומחה לתחום תאונות הדרכים במידת הצורך, ובמיוחד ככל שהחשד לאשמה בתאונה מצביע עליכם.

 

לסיכום

אז נכון, אין חובה משפטית וחוקית לערוך ביטוח צד ג'. עם זאת, כפי שראיתם, הוא חיוני במקרה של תאונת דרכים. על אף שתרחיש של תאונת דרכים אינו תרחיש דמיוני ותלוש מהמציאות, רובנו מעדיפים להתכחש לכך שגם אנחנו עלולים להיקלע אליו ביום מן הימים.

חשוב שתדעו כי אי קיומו של ביטוח צד ג' עלול לחשוף אתכם לתביעה ולהוצאה כספית גדולה בגין תביעות פיצויים. אם עברתם תאונה ונגרם ממנה נזק רכושי, מומלץ להיפגש עם עורך דין לקבלת פתרונות משפטיים.

בהצלחה!

רכב לאחר התנגשות

 

אולי יעניין אותך גם