חיפוש

מה האוכל המומלץ לגורי חתולים

אין דבר חמוד יותר מגור חתולים קטן ושובב. בין אם אימצתם חתלתול קטן מהמלטה או שאתם דואגים לגור חתולים שהגיע מהרחוב, השלבים הראשונים של חיי החתול הם קריטיים להתפתחותו ולהמשך חייו. לכן יש להעניק לו את כל המזון שהוא צריך כדי להתחזק ולשמור על בריאות ואיכות חיים. אך החתולים עלולים להיות עקשנים במיוחד, ולכן חשוב להבין מהו האוכל המומלץ עבורם.

 

כל חתול הוא אריה קטן

אל תתנו לעיניים הגדולות וההליכה הגמלונית להטעות אתכם- אם יש לכם גור חתולים, יש לכם אריה קטנטן בבית. הם אמנם הגרסה הביתית שלהם, אך חשוב לזכור שחתולים הם ציידים אוכלי בשר, קרניבורים, ולכן התזונה שלהם מבוססת על חלבון ושומן שהיו מוצאים בטבע בחיות אותם היו טורפים. אסור לתת להם להסתפק בפחמימות וירקות, אלא לדאוג שבשר מהווה חלק ניכר מאוד מהתזונה שלהם. לכן, אוכל לגורי חתולים חייב לשלב בתוכו מרכיבים חיוניים להתפתחות תקינה ובריאה של גור החתולים שלכם.

 

אוכל המכיל טאורין- קריטי

לא משנה באיזה מזון תבחרו עבור גור החתולים שלכם, חשוב לבחור במזון עשיר בחלבונים. במידה והחתול לא מקבל מספיק חלבונים שמקורם מן החי, כלומר חלבונים מבשר, הוא עלול לרדת במשקל כתוצאה מפירוק רקמת השריר שלו. החלבונים הם קריטיים לבנייה בריאה של גוף החתול, שכן הם מספקים את חומצות האמינו שבונות את הרקמות. חומצת האמינו החשוב ביותר נקראת טאורין, שנמצאה הכרחית לפעילות הלב, הרבייה והראייה של החתול. יש להקפיד שהמזון המיועד לחתול מכיל טאורין בכמות הרצויה.

 

שומנים בריכוז גבוה

רכיב נוסף חיוני לא פחות מהחלבונים עבור גור החתולים הוא השומן. הם מקור מצוין עבורו לוויטמינים, והם משפרים את טעם האוכל בצורה משמעותית- תכונה חשובה מאוד עבור חיה בררנית במיוחד בכל הנוגע לאוכל שהיא אוכלת. השומנים הם מקור חשוב גם לאנרגיה עבור גור החתולים הפעלתן, והם שומרים על בריאות הפרווה והעור שלו. היעדר כמות שומן מספקת במזון של החתול עלולה לגרום לבעיות עור, גרד וקשקשים.

 

חלב? לא. תחליף חלב? כן.

כמו כל גור יונק, גם החתול זקוק לחלב על מנת להתפתח. אך מומלץ לא להתפתות ולתת לגור מוצרי חלב עם ריכוז לקטוז גבוה כמו חלב וגבינות. הוא אמנם ישמח מאוד לקבל את זה, אך זה עלול ליצור בעיות בקיבה ושלשולים. ישנם מוצרים רבים המהווים תחליף חלב לגורי חתולים, המכילים ריכוז גבוה של חלבון, חומצות אמינו, ברזל ומינרלים.

 

שילוב של מזון רטוב

לצד המזון היבש המכיל את רוב אבות המזון הדרושים להתפתחות החתול, חשוב לשלב גם מזון רטוב המגיע בפחיות שימורים או אריזות וואקום. חוש הצמא של גור החתולים אינו מפותח דיו, ולכן אוכל רטוב המכיל מים בריכוז גבוה נחשב לחיוני ביותר עבור החתול, והוא גם קל ללעיסה בקרב גורי חתולים ששיניהם טרם התפתחו.

 

מזון לחתול

אולי יעניין אותך גם