חיפוש

עושים על האש? איזה בשר מותר לכלב שלכם לאכול?

כל בעל כלב רוצה לפנק את הכלב שלו ולאפשר לו ליהנות מאוכל איכותי ובריא, ומה יכול להיות יותר איכותי ובריא מבשר?. רגע לפני שתפתחו את המנגל ותצלו את הירקות והבשרים לכלב שלכם, כדאי שתקראו את השורות הבאות ותגלו מהם סוגי הבשרים שאתם יכולים להביא לכלב שלכם ומאילו סוגים אתם חייבים להימנע כדי לשמור על בריאותו. להלן כל המידע שאתם צריכים לדעת בנושא.

 

למה בכלל כדאי לתת לכלב שלכם בשר?

רגע לפני שנעמיק בשאלה הנוגעת לסוגי הבשר, חשוב לציין את החשיבות למתן בשר לכלב. הטענה הנפוצה ביותר בקרב חובבי כלבים היא שבשר מסייע לכלב להיות חזק ובריא (שכן, הבשר מכיל כמות גדולה של חלבונים שמסייעים לעצמות של הכלב להתפתח).

יש מי שסבורים כי מתן בשר חי לכלב מביא להברקה של הפרווה ומאפשר לה להיראות מלאת ברק ובריאה. לא מעט מומחים מציינים כי יש בכך סכנה. לכן, יצאנו לבדוק מה עומד מאחורי העניין הזה.

 

האם אפשר לתת לכלב בשר חי (נא)?

כדי לענות על שאלה זו, טלפנו אל כמה וטרינרים נחשבים ושאלנו אותם לדעתם בנוגע למתן בשר חי לכלב. כולם אמרו לנו פה אחד שכלבים יכולים לעכל בשר חי, אבל זה לא אומר שזהו צורך בסיסי שלהם. כלב בר שצורך מזון חי עושה זאת מתוך חוסר ברירה.

אבל כלב ביתי, יכול לצרוך בשר מבושל, כזה שנעשה למשל, לאחר שהבעלים שלו קנו גריל גז במבצע שמאפשר להם לפנק את הכלב באוכל איכותי באמת.

 

למה אסור לתת לכלב בשר חי?

חשוב מאוד להימנע ממתן בשר חי לכלב מכיוון שזה עלול להכיל חיידקים מסוכנים כמו:

  • סלמונלה
  • ליסטריה וכו'

אם לא די בכך, עשויות להיות תולעים שזוחלות בתוך הבשר ואין נראות לעין. הדברים הללו עלולים לסכן את הבריאות של הכלב. כך שבמקום להעניק לו מזון איכותי שישפר את הבריאות שלו, אתם עשויים לעשות את ההפך הגמור.

 

האם אפשר לתת לכלב בשר מבושל?

בהחלט. מומלץ לתת לכלב שלכם בשר שבושל היטב. בשר שעבר בישול או צלייה הביא לנידוף של החיידקים הרעים. הווטרינרים שעמם נפגשנו ציינו בפנינו כי חשוב מאוד לשים לב שאתם מביאים לכלב את הבשר המבושל במינונים הגיוניים. כלומר, אל תתנו לכלב שלכם בשר כ-3 פעמים ביום. מספיק לתת לו מנה אחת בשבוע או מקסימום 2.

בשאר הזמן, אתם יכולים לתת לכלב שלכם לאכול מזון של כלבים ולהוסיף אליו ירקות ופירות (שכלבים יכולים לאכול כמו גזר, תפוח וכו') ולהעשיר את גופו בוויטמינים ומינרלים.

 

לסיכום

כעת אתם יודעים שאם אתם עורכים על האש, עליכם לצלות את הבשר היטב (ואין זה משנה איזה סוג של בשר זה) ולהימנע ממתן מנת בשר חיה. מאחלים לכם ולכלב שלכם בתיאבון!

מנגל

אולי יעניין אותך גם