חיפוש

אילו מאכלים עלולים לסכן את חייהם של חיות המחמד?

לא פעם אנו שומעים על מגדלי בעלי חיים שרוצים לפנק את חיית המחמד שלהם באוכל שנדמה להם שהוא איכותי ומזין עבורם, אך הם מגלים בסופו של דבר שמדובר במאכל שסיכן את החיה שלהם ובמקרים חריגים אף הביא למותה.

אם אתם אינכם מכירים את המאכלים שעלולים לסכן את חייה של חית המחמד שלכם, כדאי שתקראו את השורות הבאות ותגלו את כל הפרטים שישמרו על הבריאות הפיזית של בעל החיים שלכם ועל הבריאות הנפשית שלכם.

 

תכירו את הרקע שהביא אותנו לכתוב את המדריך

מדריך זה נכתב לאחר שהשכן שלנו, שמעון, נתן לכלב שלו לאכול עצמות. הוא רצה בטובתו והביא במיוחד ערימה גדולה של עצמות שנשארו לאחר שביקר עם חברים במסעדה בשרית ידועה. הוא לא ידע שעצמות יכולות להיתקע בגרון או במעי ולגרום לנזקים חמורים למערכת העיכול.

הוא גילה זאת, לצערו, רק לאחר זמן מה, כשנאלץ לבקר במרפאה ווטרינרית בה התגלתה הבעיה. שמעון סיפר לנו על המקרה המצער ואנו הבנו שזו השליחות שלנו לכתוב מדריך מקיף בנושא שיעלה את המודעות בכל הנוגע למאכלים מסוכנים לבעלי חיים.

 

תכירו את המאכל ה – 1 שעשוי לסכן את החיים של חיות המחמד שלכם

המאכל המתוק והטעים שאהוב עלינו ביותר אסור למאכל בקרב בעלי חיים רבים. מדובר כמובן בשוקולד. אם חשבתם לתת לבעל החיים שלכם קוביית שוקולד קטנה, תדעו שהיא עשויה לגרום להרעלה. שכן, השוקולד מכיל קקאו ובתוכו יש מרכיב שנקרא תאובורמין. מדובר במרכיב שהוא לא רעיל עבורנו בני האדם, אך עבור חיות רבות הוא עשוי לגרום לתסמינים קשים, למשל:

  • שלשול
  • צמא גדול
  • הקאות
  • מוות

אם בעל החיים שלכם אכל שוקולד, עליכם להיכנס בהקדם אל האתר הבא לקבלת הנחיות: https://mahmadim.co.il

 

תכירו את המאכל ה – 2 שעשוי לסכן את החיים של חיות המחמד שלכם

המאכל השני הוא שום. סביר להניח שאתם לא תביאו לבעל החיים שלכם שן שום שלמה לארוחת בוקר. אבל כן ייתכן שתביאו לו את שאריות הארוחה שלכם שמכילות שום. חשוב שתימנעו ממצב שכזה. שכן, השום יכול לגרום במקרים קלים להקאות וחולשה, אך במקרים חריגים הוא עשוי להביא למוות.

 

תכירו את המאכל ה – 3 שעשוי לסכן את החיים של חיות המחמד שלכם

המאכל השלישי שאתם צריכים להכיר זה ענבים. שכן, ענבים מכילים חומר שעשוי לגרום לנזק כבד בכליות של בעל החיים שלכם. במקרים "טובים", בעל החיים עשוי לסבול מחולשה, הקאות ולעיתים אף דיכאון. במקרים רעים, אתם וודאי יודעים מה יכול לקרות ואין צורך שנחזור על כך.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם לדעת את כל הפרטים בנוגע למאכלים שעלולים לסכן את החיים של חיית המחמד שלכם. כעת, כשיש לכם ידע בנושא, אתם צריכים להיות עם היד על הדופק.

מזונות של חיות מחמד

אולי יעניין אותך גם