חיפוש

מהי הדרך הנכונה לטפל בפחד מכלבים

לא מעט אנשים, חובבי כלבים מושבעים מזלזלים לא פעם באחרים שלוקים בפחד מכלבים.

הפחד יכול לנבוע מסיבות שונות והדבר עשוי להביא אותם לחשש כבד ולעיתים אפילו לאי יכולת לתפקד.

יצאנו לבדוק מהי הדרך הנכונה לטפל בפחד מכלבים, כדי שאלו שחווים את הפחד ידעו מה עליהם לעשות וכדי שהאחרים שצופים מהצד, ידעו לגשת אליהם באמפתיה.

הנה כל המידע שאתם חייבים לדעת בנושא:

 

רקע אודות פחד מכלבים 

כפי שציינו בפניכם בקצרה בפסקת הפתיחה, פחד מכלבים עשוי לנבוע מסיבות שונות, למשל:

  • אדם שננשך בעבר על ידי כלב
  • אי חשיפה לכלבים ובעלי חיים מגיל צעיר
  • חשש מכלבים גדולים בעקבות היותם מאיימים

אם אתם חווים פחד מכלבים בעקבות אחת מהסיבות שצוינו לעיל או מסיבות אחרות, כדאי שתדעו שיש דרך נכונה לטפל בפחד זה.

 

הדרך הנכונה לטיפול בפחד מכלבים

תשכחו מטיפולים אלטרנטיביים ומאנשים שיגידו לכם שהפחד שלכם מיותר ואתם פשוט יכולים להתגבר עליו לבד, פשוט כי זה מידע שגוי. כדי שתוכלו להתמודד עם הפחד שלכם כראוי, אתם צריכים לגשת אל מטפל מוסמך בחרדה שמכיר את התחום לעומק. מטפל שכזה יוכל להעניק לכם טיפול בפחד מכלבים מקצועי שיאפשר לכם לעבד את החוויות הטראומתיות שחוויתם בעבר עם כלב מסוים או שיסייע לכם להתמודד עם אי החשיפה שחוויתם במהלך השנים. בכל אופן, לא משנה מה הסיבה שבעקבותיה אתם מגיעים, מטפל מוסמך ידע לתת לכם את הכלים להתמודד ולצאת אל העולם ללא חשש.

 

מה הטיפול יעניק לכם?

כפי שאתם כבר יודעים, הטיפול יעניק לכם את הכלים להתמודד עם הפחד. לאחר כמה מפגשים, אתם תוכלו לחשוף את עצמכם לאט- לאט לכלבים ובעלי חיים אחרים. לעיתים, במצבים מסוימים, המטפל יציע להצטרף אל המפגש עם הכלב כדי שיוכל ללוות אתכם ולתמוך בכם בעת הצורך.

 

האם בסיום הטיפול לא תפחדו כלל מכלבים?

המטרה של הטיפול היא לאפשר לכם להגיע לשלב שבו אתם לא מפחדים כלל מכלבים, גם מכלבים גדולים ביותר. שמענו על לא מעט אנשים שהגיעו לטיפול שכזה כשהם מפחדים מהכלב של השכנים ובסופו של דבר, הם מצאו עצמם מציעים להם שירותי דוגי סיטר בשעות שבהם הם לא בבית. אי אפשר להתחייב לכך שאתם לא תפחדו כלל מכלבים, מכיוון שכל אדם מגיע לטיפול ממקום אחר, עם חששות אחרות ועם טראומות שונות. התוצאה תלויה הרבה פעמים במטופל, בכם.

 

כמה מילים אופטימיות לסיום

פחד מכלבים אינו עניין שצריך להימשך לאורך החיים שלכם. כלבים נמצאים בסביבתנו כמעט בכל מקום. ברחוב, בכניסה לסופר וגם בשבילי ההליכה. הם אמנם קשורים ברצועה במרבית הפעמים, אבל אם אתם חוששים מהם, הדבר עשוי להקשות על אורח החיים שלכם. לכן, ההמלצה שלנו היא לטפל באופן הנכון ביותר ולהגיע אל מטפל מוסמך בתחום. שיהיה בהצלחה!

אישה וכלב

 

אולי יעניין אותך גם

כֶּלֶב
כלבים
3 טיפים לאילוף הכלב שלך

בדיוק צירפתם לחיק המשפחה חבר חדש ופרוותי? או שאתם רוצים לחזק הרגלים טובים בכלבכם המבוגר? כן או כך זה הזמן ללמוד מספר טיפים לאילוף בסיסי

קרא עוד »