חיפוש

איך תדעו לבחור את האוכל המתאים לכלב שלכם?

אמנם לכולם יש אף, זנב ועיניים מתוקות אך הם לא יכולים תמיד לאכול את אותו האוכל.

כלבים שונים זקוקים למאכלים שונים.

רוצים לדעת איזה סוג אוכל מתאים לכלב שלכם? תשארו לקרוא את הכתבה הזו ובפעם הבאה שתהיו בחנות חיות, תדעו לבחור נכון.

 

זה לא תרגיל זה הגיל

ממש כמו תינוקות גם גורי כלבים צריכים אוכל מתואם. אם הכלב שלכם בן פחות משמונה חודשים הוא זקוק לאוכל רך ועשיר בחלבון. גם כלבים מעל גיל 10 צריכים אוכל מיוחד, שישמור עליהם בריאים (טפו טפו). אם הכלב שלכם בטווח הגילים בין 8 חודשים ל-10 שנים, הוא יכול לאכול כמעט כל אוכל רגיל.

 

סדר הרכיבים

כמו חברות של האוכל שאנחנו צורכים, גם חברות המייצרות אוכל לכלבים מסדרות את הרכיבים במזון לפי המשקל היחסי שלו. כשאתם קוראים את הרכיבים, ודאו שהמזון מכיל הרבה חלבון (למשל בשר, עוף או דגים) ומעט פחמימות (אורז, חיטה, שיבולת שועל או תירס). אם אתם לא בטוחים מה עדיף לכלב שלכם תוכלו להתייעץ עם המומחים של רויאל קנין מזון לחיות ולוודא.

סוג החלבון הטוב ביותר עבור הכלב שלכם מגיע מכבש, גם חלבון דג נחשב מומלץ. אוכל מהרכיבים האלה יכול להיות יקר יותר. אם אתם רוצים להוציא קצת פחות כסף, דעו שגם בשר או עוף הם מקור טוב לחלבון. בנוגע לפחמימות, חפשו אחר פחמימות מורכבות על פני ריקות. שיבולת שועל ואורז מהווים מקור טוב יותר לפחמימה מאשר תירס או חיטה.

 

אוכל רפואי או מיוחד

אם הכלב שלכם זקוק למזון היפואלרגני או מזון מיוחד להתאוששות מניתוח וכדומה, כדאי שתתכוננו לכל מראש. מזונות מהסוג הזה עלולים להיות יקרים יותר, לעיתים הם יהיו יקרים פי שלושה או ארבעה ממזון ממוצע. חשוב לציין כי כלבים הזקוקים למזונות מהסוגים האלה, זקוקים גם לבעלים שיכולים לקנות להם אותם. אל תאמצו כלב מיוחד אם אין לכם את היכולת להעניק לו מה שהוא צריך!

 

תוספים בחסות הטיקטוק ושות'

אם שוטטתם לאחרונה ברשתות החברתיות בטח נתקלתם בטרנד של תוספי תזונה לכלבים. מזון טוב לכלבים מכיל את כל מה שהקטנצ'יק שלכם צריך. טיפול בכלב הוא עיניין יקר גם בלי אבקות אסאי וכורכומין. עשו לעצמכם טובה, לפני שאתם קונים תוספים בעקבות הטרנד הבא, תתייעצו עם וטרינר אם הכלב שלכם זקוק להם.

 

לסיכום – מה לא מומלץ לכלב שלכם?

אם בישלתם בנוכחות הכלב שלכם אתם בוודאי מכירים את המבט המתוק שהוא לוטש בכם (ובצלחת). אל תיכנעו לעיניים היפות שלו, לכלבים לא מומלץ לאכול אוכל של בני אדם. כמו גם, לא מומלץ לתת להם אוכל של בעלי חיים אחרים כמו חתולים, שמקבלים אוכל דומה (במראה אך לא ברכיבים). חשוב להקפיד גם על כמויות ולהימנע מאכילת יתר.

כלב אוכל

 

אולי יעניין אותך גם

כֶּלֶב
כלבים
3 טיפים לאילוף הכלב שלך

בדיוק צירפתם לחיק המשפחה חבר חדש ופרוותי? או שאתם רוצים לחזק הרגלים טובים בכלבכם המבוגר? כן או כך זה הזמן ללמוד מספר טיפים לאילוף בסיסי

קרא עוד »