חיפוש

באילו מצבים כדי ללכת עם הכלב לטיפול פיזיותרפיה

ממש כמונו, הכלב שלנו זקוק לטיפול רפואי ביחס לגיל שלו ובהתאם לבעיות בריאותיות שונות שעלולות לצוץ באופן לא צפוי.

כל דחייה של טיפול תואם עלולה להביא לכדיי פציעה נוספת, החמרה במצב, או אפילו תכולת חיים נמוכה יותר.

כך, שאם ברצוננו לסייע לכלב שלנו לחיות חיים טובים ושלווים, יש להתמיד בביקור לווטרינר ולטיפולי הפיזיותרפיה שהוא מקצה.

אחד הטיפולים הנפוצים ביותר שעל הכלב לעבור במהלך חייו הוא טיפול פיזיותרפיה לכלבים. במידה ואנחנו לא בטוחים מתי הכלב שלנו זקוק לטיפול כזה, והאם זה דבר שחייב לבצע בעקבות בעיה ספציפית או לשם רווחתו, מומלץ לגשת לווטרינר ולשאול. כמו כן, נלמד על מרכז שיקום לכלבים בתל אביב שיכול לתת לנו אבחנה וחוות דעת נוספת.

 

מהי פיזיותרפיה לכלבים

פיזיותרפיה לכלבים הוא טיפול המתמקד במערכת התנועה של הכלב, ממש בדומה לבני אדם. המטרה של הטיפול הוא לגעת בנקודות הנכונות על מנת להחזיר כשירות ותנועה לאזור הבעייתי ואף להטמיע בכלב את הידע הלא וורבלי, כיצד לנוע נכון. כך, נוכל למנוע הופעת תסמינים שונים לאורך חייו כמו דלקות במפרקים והשמנה.

 

מתי טיפול זה רלוונטי לכלב

לרוב, לאחר ניתוח כלשהו הכלב שלנו צריך הליך שיקום לכלבים. שיקום הוא לא דבר שהכלב יכול לעשות בכוחות עצמו וכמעט תמיד נדרש סיוע חיצוני מצד הבעלים. בהתאם להוראות הווטרינר ניתן לכלב טיפול תרופתי, אבל גם ניקח אותו לשיקום פיזי במסגרת פיזיותרפיה ואפילו הידרותרפיה לכלבים. זה האחרון הוא טיפול פיזיותרפיה המתבצע במים, שמסייע לכלב שלנו להחלים באופן מהיר ובריא יותר.

נראה כי טיפולים אלו רלוונטיים לכלב לא רק אחרי ניתוח, אלא גם לעת זקנה, במקרים של השמנת יתר, במקרים של מומים מולדים ועוד.

 

איפה נוכל לקבל טיפולים אלו ונוספים

אם אנחנו לא בטוחים, אחרי שיחה עם וטרינר, האם באמת כדאי לשלוח את הכלב לטיפול פיזיותרפיה והידרותרפיה, נוכל לפנות למרכז פידו לשיקום הכלב על מנת לקבל חוות דעת שניה. המרכז הוקם בשנת 2015 במטרה ללוות כלבים ובעליהם במהלך השיקום, תוך מתן שירותי פיזיותרפיה והידרותרפיה לכלבים בתל אביב.

במרכז ייבדקו תסמיניו של הכלב ותאובחן הבעיה. בהתאם לכך היא תטופל ותשוקם, לא רק על ידי התייחסות לתסמינים, אלא על ידי התייחסות למקור הבעיה עצמה.

 

לסיכום

טיפולי פיזיותרפיה והידרותרפיה לכלבים מסייעים בטיפול ושיקום הכלב שלנו לאחר הליך כירורגי, במקרים של השמנה, דלקות, זקנה ועוד. נוכל למצוא טיפולים מסוג זה במרכז פידו בתל אביב, אשר הוקם בתור הראשונים מסוגו בארץ, ע"י בוני שאול. המרכז מקנה ליווי ושיקום לא רק לכלב, אלא גם סיוע והסברה לבעלים. בעזרת הטיפולים הללו הכלב מבצע שיקום יותר מהיר וטבעי, לצד מתן טיפול תרופתי, בהתאם להמלצת הווטרינר שלו.

בעל חיים

 

אולי יעניין אותך גם

כֶּלֶב
כלבים
3 טיפים לאילוף הכלב שלך

בדיוק צירפתם לחיק המשפחה חבר חדש ופרוותי? או שאתם רוצים לחזק הרגלים טובים בכלבכם המבוגר? כן או כך זה הזמן ללמוד מספר טיפים לאילוף בסיסי

קרא עוד »