חיפוש

סוגים שונים של אוכל לכלבים

בין אם יש לכם כלב או כלבה, או שברצונכם לאמץ בעתיד – עליכם לדעת אילו סוגים של אוכל קיימים ומהם הקריטריונים להתאמת האוכל לחיית המחמד האהובה שלכם באופן אישי. היום זה לא מה שהיה פעם, כמו שאנשים נוהגים לומר. גם בנושא זה המשפט מדויק – בניגוד לעבר שהיה סוג אחד או שניים לכל הכלבים בעולם, כיום יש אינספור סוגים. חלקם דומים יותר וחלקם שונים. בכל זמן מה יוצא סוג חדש אשר החברה המייצרת מפזרת הבטחות לגביו. אנו נעמוד כאן על השוני בין כל סוגים כך שכל בעל כלב יוכל לכוון לאוכל הכי נכון לכלבו.

 

סוג האוכל נקבע על פי מאפייני הכלב

בעצם, מגוון המאכלים נותן מענה למאפייני הכלבים השונים. כל כלב הוא מיוחד, וזה נכון גם במאפייניו הפיזיים והבריאותיים. על הסוגים השונים אשר ייקבעו את סוג האוכל המתאים נעמוד כאן. על מנת לקנות אוכל וגם ציוד לחיות מחמד ניתן להיכנס לשלל אתרים באינטרנט וחנויות בכל עיר. לפני קניית האוכל עצמו מומלץ בחום לבדוק עם וטרינר האם האוכל אכן איכותי ובאמת מתאים לכלבכם.

 

גודל

כולנו יודעים, גם מי שאינו מחובר יתר על המידה לכלבים, שהם מגיעים בגדלים שונים עד כדי פער ניכר, כלב אחד עשוי להיות גדול פי 4 מאחר. ובכן, כנראה שלשני כלבים אלו יתאימו שני סוגי מאכלים שונים. את גודלי הכלבים בעולם ניתן לחלק בגסות ל- 3: קטן, בינוני וגדול. בהתאם לכך, כל סוג אוכל אמור להתאים לאחד מגודלי הכלבים אשר צוינו מלבד חריגות.

 

גזע

בדומה לגודל, כל כלב שייך לגזע מסוים (או, יותר נפוץ, שילוב של מספר גזעים שונים). הרבה מהמאכלים מתאימים לגזעים ספציפיים, כך שאם תדעו מהו הגזע של הכלב או הכלבה שלכם, כשתבחרו את סוג האוכל המושלם עבורם תתאימו אותו בין השאר אל הגזע.

 

גיל

גם הגיל של חיית המחמד שלכם משנה לסוג האוכל אשר יתאים עבורה ביותר. ישנם מאכלים אשר אינם בריאים כלל לכלבים מבוגרים מדי, ויתאימו מושלם לגורים או כלבים צעירים מאוד.

 

מצב רפואי

לכלבים מסוימים, המצב הרפואי יהיה הקריטריון המכריע ביותר לסוג האוכל. אם לכלב יש חוסר מסוים בסידן, בעיות בכליות או כל מצב רפואי בעייתי אשר התערבות בתזונה – אזי סוג האוכל שייבחר הוא יהיה ספציפי לאותו מצב. בסוגים השונים יש מרכיבים שונים ועליכם לבחור את הסוג שיעזור לגוף כלבכם להתמודד עם אותה בעיה רפואית, ובמיוחד לא לקנות סוג אוכל אשר ייפגע בו.

 

לסיכום

לסיכום, היום בשוק קיימים המון סוגי אוכל לכלבים. עובדה זו עלולה להיות שלילית מכיוון שלא כל הסוגים הם איכותיים ובנוסף מרוב עצים לא רואים את היער, אך היא יכולה להיות מבורכת כיוון שכך נוכל להתאים את האוכל לכלב. סוג האוכל ייבחר לפי גודלו, גזעו, גילו ומצבו הרפואי.

כלבים

אולי יעניין אותך גם

כֶּלֶב
כלבים
3 טיפים לאילוף הכלב שלך

בדיוק צירפתם לחיק המשפחה חבר חדש ופרוותי? או שאתם רוצים לחזק הרגלים טובים בכלבכם המבוגר? כן או כך זה הזמן ללמוד מספר טיפים לאילוף בסיסי

קרא עוד »