חיפוש

לא בלי כלבי – האם ניתן להגר לברלין עם כלב?

מתכננים רילוקיישן לברלין ולא מוכנים לוותר על בן המשפחה האהוב (או לכל הפחות, הנאמן) ביותר? ריכזנו לפניכם את כל מה שחשוב לדעת על הגירה עם כלב – האישורים הנחוצים, הטיסה עצמה ואיזה כלבים כלל לא מורשים להיכנס לגרמניה.

 

הגירה עם כלב – לא מהיום להיום

ראשית, חשוב לבצע תיאום ציפיות קטן. זה מהמם שאתם מתייחסים לכלב כאל בן משפחה ולא מוכנים להשאיר אותו מאחור, כן ירבו אנשים כמוכם. אבל אם אתם חושבים שמדובר בתהליך שקורה מעכשיו לעכשיו, אתם צפויים להתאכזב.

כשמהגרים עם כלב יש תהליך שצריך לעמוד בו – היתרים מיוחדים, בדיקות וחיסונים שיש לבצע, שריון מקום בטיסה מתאימה, בחירת כלוב תקני ועוד. כל אלה לוקחים זמן, לעיתים חודשים ארוכים, ואם לא תיערכו לכך מראש יתכן ותאלצו לטוס בלעדיו (רק לבינתיים!) ולמצוא מי שישמרו עליו וידאגו לכל הבירוקרטיה עבורכם. לחצו כאן לפרטים נוספים על התהליך.

לא בלי כלבי - האם ניתן להגר לברלין עם כלב?

עם איזה כלבים אסור להגר לברלין?

הכלבים שאסור להטיס במסגרת הגירה לברלין, או לגרמניה באופן כללי, שייכים לרשימת הכלבים המסוכנים על פי החוק הגרמי (גזעיים או מעורבים): אמסטף, פיטבול טרייר ובול טרייר, למעט מקרים בהם מדובר בכלב ביטחון, הגנה, נחייה או הצלה, עם אישורים מתאימים על תפקידו.

 

אישורים להגירה עם כלב לברלין

על מנת להטיס את כלבכם האהוב לגרמניה תצרכו מסמכים מתאימים, אישורים על ביצוע חיסונים, כלוב טיסה הולם ועוד…

  • שבב: נשמע טריוויאלי, אבל לא לכל כלב יש שלל ובלעדיו לא תורשו להכניס את כלבכם למדינה. שימו לב כי מספר השבב צריך להופיע על גבי האישורים השונים והחיסונים, כך שיש להתקין אותו לפני שמבצעים כל פעולה נוספת.
  • חיסונים: החיסונים בהם תידרשו לחסן את כלבכם תלויים במדינה ממנה תגיעו לגרמניה. לטסים מישראל – יש צורך בחיסון כלבת בתוקף.
  • שימו לב: 3 חודשים טרם הטיסה (לכל המאוחר) תידרשו לבצע בדיקת נוגדנים ויש לחכות לכל הפחות חודש בין ביצוע החיסון לבדיקה.
  • אישור בריאות: בדומה לאישור חדר כושר, אם אתם ממריאים מישראל ורוצים להמנע מהסגר, כלבכם יזדקק לאישור בריאות חתום ע"י וטרינר ממשלתי. אישור זה יש להנפיק לכל המאוחר בטווח של 10 ימים ממועד הטיסה.

לא בלי כלבי - האם ניתן להגר לברלין עם כלב?

טיסה עם כלב לברלין

אם אתם טסים עם כלב לברלין, תוכלו להטיס אותו בתא הנוסעים או בבטן המטוס – זה תלוי במשקל שלו (ביחד עם כלוב הטיסה) ואישורים נוספים. בגדול, כלבים מעל 8 ק"ג נדרשים לטוס בבטן המטוס כמטען חורג או משלוח אווירי, אך במקרים מסוימים, למשל כלבי שירות, יש היתר להטיס אותם בתא הנוסעים.

 

לסיכום

בהחלט ניתן להגר לברלין עם כלב וזה לא מסובך כפי שחשבתם, אבל זה כן דורש היערכות מוקדמת שיש לקחת בחשבון. טיסה (והגירה) נעימה!

לא בלי כלבי - האם ניתן להגר לברלין עם כלב?

אולי יעניין אותך גם