חיפוש

הענק העדין – הכל על כלבי הקאנה קורסו

כלבי הקאנה קורסו הם כלבים בעלי שרירים חזקים, הם ידועים כאתלטיים ובריאים. אין להם נטייה גנטית לחלות במחלות מסוימות כמו כלבים אחרים. מקורו של כלבים אלו הוא מאיטליה. יש מי שטוען שמדובר בהמשך הדור של כלבי המלחמה ששימשו את האימפריה הרומית במלחמותיה… כאן ריכזנו עבורכם את המידע שכדאי שתדעו על כלבי הקאנה קורסו, בין אם אתם מעוניינים לרכוש אותו, ובין אם לאמץ.

 

איך כלבי קאנה קורסו נראים?

המבנה החיצוני של כלבים מגזע הקאנה קורסו בולטים. יש לו פרווה קצרה ומבריקה. הוא שוקל בין ארבעים לחמישים קילו והגובה שלו נע בין חצי מטר לשבעים סנטימטר. הוא גוב יחסית לכלבים אחרים והוא גם חזק.

כלבי קאנה קורסו כחול משירים את שיער הפרווה שלהם, במיוחד בזמני שינוי מזג האוויר שהופך לחם. ההמלצה היא להקפיד לטפח את הכלבים הללו ולהבריש אותם אחת לשבוע. כאשר מדובר בעונה בה הוא משיר את הפרווה, כדאי להבריש אותו מידי יום. הברשה מסייעת להיפטר מלכלוך ואבק מיותר הנדבק לשיירי הפרווה.

לכלבי קאנה קורסו אופי נוח והם דורשים אילוף והשקעה. עוד לפני שניגע בנקודות אלו, חשוב לציין כי הציפורניים שלהם גדלות מהר וכשהן ארוכות הן מכאיבות לכלב. כדי למנוע את הכאבים הללו חשוב לגזוז את הציפורניים מידי שבועיים.

כלבי קנה קורסו

מה הם אוכלים?

תזונת כלבי קאנה קורסו לא שונה מכלבים אחרים. חשוב לדאוג שיהיו לו מים נגישים וזמינים. הוא אוהב אוכל יבש. בכל מקרה שהוא, מזון לכלבים חייב להיות מותאם לכלב עצמו. גור צריך לקבל אוכל מותאם לגורים, כלב מבוגר יצטרך אוכל שיתאים לגילו. מרבית כלבי הקאנה קורסו סובלים ממשקל יתר.

יש להם נטייה לכך ולכן חשוב לנהל מעקב אחר תזונת הכלב. הם מצריכים אימון מקצועי. ובכל אימון שהוא הכלב מקבל ממתקים לאחר ביצוע משימות מאתגרות. אין מניעה לתת לכלב פינוקים מידי פעם, אך חשוב לוודא שלא מדובר בעודף שיעמיס עליו בהמשך. כלבים הסובלים מעודף משקל צריכים מעקב תזונה ואם אתם לא מצליחים לנהל אותו, פנו לוטרינר לקבלת הנחיות מדויקות.

כלבי קנה קורסו

אילוף כלבים אלו

כלבי קאנה קורסו ניתנים לאילוף וחשוב להתחיל את האילוף מגיל צעיר ככל הניתן. מדובר בכלב גבוה ובעל משקל. כדי לא להגיע לעימותים איתו שיצריכו ממכם להפעיל עליו כוח, חשוב לחנך אותו כבר מגיל צעיר, כך כשהוא יגדל ויהיה בעל משקל רב, הוא ישמע להוראותיכם ואתם תהנו מחבר נאמן המשתף פעולה.

 

לסיכום

גזע קאנה קורסו הוא עתיק יומין ומקורו באיטליה. בעבר כלבים אלו שימשו לשמירה וציד. הם חזקים ושריריים אך למרות מראם הקשוח, הם מאוד נאמנים לבעליהם. חשוב לאלף אותם מגיל קטן כדי להנות בגיל הבוגר מכלב מחונך. בסך הכל כלבים אלו הם בעלי אופי מרצה והם ישרתו אתכם נאמנה.

כלבי קנה קורסו

אולי יעניין אותך גם