חיפוש

הכר את כלבך – כך תדע לאלף את הכלב לפי הגזע שלו

מכל חיות המחמד, הכלב זוכה לפופולריות הכי גבוהה. יש לדבר הזה כמה סיבות, אולם אחת המרכזיות שבהן היא היכולת שלנו בני האדם לגרום לכלב להתנהג בצורה מסוימת. הכלב לא תמיד מגיע אלינו במצב שנוח להיות בסביבה שלו, וכדי להפוך אותו לכזה עלינו לעבור יחד איתו תהליך אילוף. אנחנו כאן כדי לספר לכם את כל מה שצריך לדעת על התהליך הזה.

 

אילוף כלבים

הדבר הראשון שאנחנו עושים אחרי שמגיע אלינו כלב הבייתה הוא לאלף אותו. המטרה של האילוף היא להרגיל את הכלב לחיות בסביבה שלנו ולאפשר לנו להנות מקרבתו. במהלך האילוף הכלב ילמד כיצד לציית לפקודות, מה הדרך שבה מתנהגים בסביבה החדשה שלו, ובמקרה הצורך גם ידע לבצע פעולות שונות שיכולות לעזור לכם.

בניגוד למה שאתם אולי עלולים לחשוב, אילוף לא מיועד רק עבור כלבים למטרות מקצועיות. גם אם הכלב שלכם נועד להיות חית מחמד בלבד, עדיין צריך לאלף אותו כדי שהוא יוכל לחיות בסביבה אנושית בצורה טובה. למידע נוסף על כלבים וחיות מחמד לחצו כאן, אבל בינתיים, הנה כמה דברים שכדאי לכם לדעת על אילוף.

לאמן את הכלב

סוג הכלב

בישראל יש הרבה מאוד סוגים של כלבים. חשוב להבין שלכל כלב מתאים סגנון אילוף משלו, וגם אם בעבר היה לכם כלב, אל תצפו שהאילוף יהיה זהה. ישנם כלבים שקל יותר לאלף אותם, בעיקר כאלו שחיים בסביבה אנושית הרבה שנים. מנגד, יש כלבים שתהליך האילוף שלהם ידרוש מכם לא מעט סבלנות.

 

מי יכול לאלף את הכלב

את האילוף של הכלב כמעט כל אחד יכול לעשות, אם הוא רק מגיע עם מספיק סבלנות. כל עוד הכלב שלכם לא אמור לבצע משימות מיוחדות, אין שום סיבה שלא אתם תהיו אלה שמאלפים אותו. במהלך האילוף הכלב גם יכיר אתכם טוב יותר, וילמד עם הזמן מה הדרך שבה הייתם רוצים שהוא יתנהג.

לאמן את הכלב

פינוקים מתאימים

כדי להרגיל את הכלב לעשות מה שאנחנו אומרים לו, צריך לדאוג לו לפינוקים. הפינוקים הללו מבהירים לכלב שאנחנו מרוצים ממה שהוא עושה יותר טוב מכל דבר אחר. כיום תוכלו לרכוש עבור הכלב שלכם פינוקים בריאים שלא יפגעו בגוף שלו.

 

יד על הדופק

תהליך האילוף יכול להימשך לא מעט זמן, אולם בכל שלב שלו אתם צריכים להיות עם יד הדופק ולוודא שההתקדמות של הכלב שלכם מתרחשת כפי שציפיתם. כמובן יכולים להיות עיכובים אולם באופן כללי אל תגיעו למצב שבו האילוף לא עזר והכלב כבר התבגר.

 

לסיכום

אילוף כלבים נועד לאפשר לנו לחיות בהרמוניה עם הכלב שלנו. חשוב לבצע את התהליך בצורה מסודרת, ולתת לכלב את הזמן עד שהוא יתרגל אלינו. זכרו שיש הבדלים בין כלבים מגזעים שונים, ואל תצפו לתהליך אילוף זהה ביניהם.

לאמן את הכלב

אולי יעניין אותך גם