חיפוש

איך להתאים לכלב קולר?

נקודות חשובות על קולר

לקולר הנמצא על הכלב שלכם יש כמה שימושים חשובים – חיבור לרצועה שאיתה יוצאים לטיול, פריט זיהוי, פריט אופנתי וההודעה הרשמית לעולם שלכלב זה יש בעלים. כיוון שהקולר נמצא על גבי הכלב לאורך רוב היממה, יש להתאים אותו באופן מדויק, טוב ונוח עבורו בכדי שלא יעשה נזק. כיוון שבעלי הכלבים עוד לא הצליחו לתקשר בשפה הכלבית עם הכלבים שלהם, הרצועה והקולר מהווים ממש כלי תקשורת יעיל וברור עבור הכלבים, ולכן יש להתאימו בצורה הטובה ביותר בכדי לתרום לקשר בינכם.

 

התאמת גודל הקולר להיקף ראש הכלב

גודל הקולר מהווה מרכיב חשוב והכרחי בהתאמה נוחה ומדויקת עבור הכלב שלכם. במידה והקולר יהיה רופף וגדול מידי, הוא מסוגל להוציא את ראשו ואף לברוח באחד מהטיולים שלכם בחוץ. אך במידה והקולר יהיה לוחץ על צווארו של הכלב זה עלול להוביל לכלב עצבני ברוב שעות היום עקב תחושת החנק התמידית.

התאמה מדויקת של הגודל הנכון של הקולר ספציפית לכלב שלכם יכולה להתבצע על ידי שתי שיטות. השיטה הראשונה היא לאחר סגירת הקולר על צווארו, לנסות לשלוף את ראשו ממנו. במידה והראש נשלף בקלות, ניתן להסיק כי הקולר גדול במידותיו. בנוסף, הכנסת שתי אצבעות בין הקולר לצוואר בקלות מעיד על גודל נכון של הקולר. במידה ויכנסו יותר או פחות אצבעות יש לבצע שינויים בגודל.

 

ווידוא סגירה איכותית וטובה של הקולר

סגירת הקולר בצורה טובה וחזקה היא הכרחית בכדי שהקולר יבצע את עבודתו נאמנה במהלך הטיולים מחוץ לבית. ניתן לבחור קולר הנסגר בצורת אבזם מתכתי כמו של חגורה, או סוגר מפלסטיק אך יש לשים לב כי הוא איכותי. החשיבות של הסוגר החזק נועדה להבטיח כי הקולר לא ישתחרר מצווארו של הכלב במהלך משיכה חשובה או טיול.

 

הוספת תג שם

כיוון שהכלבים שלנו לא מסתובבים בעולם עם ידיעת שפת בני האדם, וללא מכשירים ניידים, יש להוסיף תג שם עם מספר טלפון של הבעלים ובכך להגדיל את סיכויי חזרתו של הכלב לבעליו בעת מצב של השתחררות מהקולר או בריחה לא מתוכננת של הכלב. תג אשר יכיל את שם הכלב יאפשר עבור המוצאים אותו משוטט לקרוא בשמו, והוספת מספר טלפון ליצירת קשר חשובה מאוד גם כן בכדי שתהיה אפשרות להחזיר אותו לבעליו.

 

היכרות ראשונית בין הכלב לקולר

התאמה ראשונית של הקולר על צווארו של הכלב יכולה להיות מרתיעה בהתחלה בעבורו, ולכן יש לבצע פעולה זו בצורה עדינה ואיטית. ביצוע היכרות על ידי רחרוח של הכלב את הרצועה רגע לפני סגירתו על צווארו יכולה לגרום לתהליך זה להיות פחות מרתיע, ולגרום לכלב תחושת שייכות ואהדה לקולר החדש שעומד להיות חלק מגופו במשך רוב שעות היממה.

 

טיול בשטח

אולי יעניין אותך גם

כֶּלֶב
כלבים
3 טיפים לאילוף הכלב שלך

בדיוק צירפתם לחיק המשפחה חבר חדש ופרוותי? או שאתם רוצים לחזק הרגלים טובים בכלבכם המבוגר? כן או כך זה הזמן ללמוד מספר טיפים לאילוף בסיסי

קרא עוד »