חיפוש

איך לאלף כלב פומרניין – 4 טיפים מומלצים

פומרניין, הכלב האהוב ביותר על אנשים רבים והגזע הנפוץ ביותר בישראל (שקיבל את המקום המכובד והרביעי).

אתם כנראה לא מופתעים מהעובדות הללו, שכן, מדובר בכלב קטן, חמוד וחכם.

אם בחרתם לקנות או לאמץ כלב מסוג זה, אתם צריכים לדעת שיש טיפים מסוימים שאתם צריכים ליישם לפני האילוף של הכלב הקטן והחמוד שלכם.

בשורות הבאות תוכלו להיחשף לכל הטיפים החשובים ביותר ולהכין את הפומרניין שלכם לקראת האילוף הקרב ובא.

 

טיפ מספר 1 – תהיו מודעים לעקשנות שלו

נכון, מדובר בכלב חמוד וקטן, אבל הוא גם נבון, נאמן ועקשן. חשוב מאוד שתהיו מודעים לנטייה של הפומרניין לעקשנות, שכן, אם לא תחנכו אותו בשלב מוקדם אתם עלולים למצוא אצלו תכונות שליליות שבהמשך יהיה לכם קשה מאוד לשנות אותן. מדובר בין היתר בתכונות הבאות:

  • נטייה לנביחות
  • רכושנות
  • תוקפנות

יכול להיות שאתם חושבים שהפומרניין הגור החמוד שלכם לא יגיע למצבים שכאלו, אם זה המצב, כדאי שתחשבו שוב.

 

טיפ מספר 2 – תחשפו את הפומרניין שלכם לאנשים וכלבים

אם אתם רוצים לאלף את הכלב שלכם להיות ידידותי, חשוב מאוד שתצאו עם הכלב שלכם לגינות כלבים ותחשפו אותו לא רק לכלבים אחרים, אלא גם לאנשים. כל פומרניין צריך לקבל את החשיפה הזו כדי להעלות את הביטחון העצמי שלו ולהקטין את הסיכויים לכך שהוא יהיה תוקפני בהמשך. שימו לב שאתם לא נמנעים מיישום טיפ זה מחשש שהכלב שלכם יפגוש כלבים גדולים.

 

טיפ מספר 3 –  תאפשרו לו לפרוק אנרגיה

רוצים לאלף את הכלב? תאפשרו לו קודם כל לפרוק אנרגיה. יש מי שסבורים שבגלל שמדובר בכלב קטן, הוא לא צריך לפרוק אנרגיה במהלך היום. ההפך הוא הנכון. אתם צריכים לצאת עם הפומרניין שלכם ל-3 טיולים ביום לפחות. הוא צריך להתאוורר ולפגוש כלבים ואנשים (כפי שאתם כבר יודעים מטיפ מספר 2). הטיולים הללו ירגיעו אותו ויאפשרו לו להיות מרוכז בזמן האילוף.

 

טיפ מספר 4 – תאפשרו לו לקבל את המרחב שלו

רוצים שהכלב לא יהיה תוקפן? כדאי שתבדקו מי ניגש אליו ואיך. אם אנשים מבקשים ללטף את הכלב שלכם ברחוב תחשבו פעמיים לפני שאתם עונים בחיוב. אם אתם רוצים לאלף את הכלב להיות רגוע, חשוב שתשימו לב שאם מישהו מלטף אותו ברחוב, תבדקו שהוא ניגש אליו בעדינות ברכות. שלא ילטף אותו מיד, אלא ייתן לו קודם כל להריח אותו ולאפשר לכלב להחליט אם הוא מוכן שילטפו אותו או שלא. לאחר מכן, תוכלו להעניק לו חטיף שיגרום לו להבין שהוא פעל נכון.

 

לסיכום

אלו כל הטיפים שיאפשרו לכם לאלף את הפומרניין שלכם על הצד הטוב ביותר. שימו לב, אנו ממליצים לכם ליישם את ארבעתם כדי שתוכלו להיות בטוחים שהפומרניין שלכם פנוי מבחינה מנטלית לאילוף.

בעלי חיים

 

אולי יעניין אותך גם

כֶּלֶב
כלבים
3 טיפים לאילוף הכלב שלך

בדיוק צירפתם לחיק המשפחה חבר חדש ופרוותי? או שאתם רוצים לחזק הרגלים טובים בכלבכם המבוגר? כן או כך זה הזמן ללמוד מספר טיפים לאילוף בסיסי

קרא עוד »