חיפוש

אל תדאגי לאסי, אני שב הביתה – כך תטפלו בחרדת נטישה של כלבכם

חרדת נטישה היא פחד שיכול להופיע אצל כלב ברגע שבו מפרידים אותו מהבעלים שלו. למעשה לא מדובר על חרדה בלעדית של כלבים. כולנו יודעים שגם לתינוקות ולילדים קטנים יש חרדת נטישה. מסיבה זו הם בוכים כאשר ההורים שלהם שמים אותם אצל המטפלת או בגן והולכים.

הם מרגישים שהאדם המוכר שדואג להם כבר לא נמצא בסביבה וחוששים מפני העתיד. גם הכלב שלכם יכול להרגיש באופן דומה. תסמיניה של חרדת נטישה יכולים להיות מחוצנים או מופנמים, אך חשוב מאוד שתדעו שיש דרך לטפל בחרדה הזו.

 

למה כלב מרגיש חרדת נטישה?

כלב הוא יצור חברתי, ומבחינתו הלהקה היא דבר חשוב מאוד בחיים. גם לנו, בני האדם, חשובה מאוד החברה בצורותיה השונות: חברים, משפחה, ומסגרות תומכות שאנו מרגישים שמחזיקות אותנו. הכלב שחי אצלנו כמובן חי לבד ללא להקה, ולכן מבחינתו אנחנו המשפחה או הלהקה שלו.

כאשר אנו עוזבים והכלב נשאר לבד הוא מרגיש תלוש, מכיוון שבני הלהקה שלו עזבו אותו ואין לו על מי לסמוך או להישען. גם אם הם יודעים שנחזור בסוף זה לא עוזר, מכיוון שהם חוששים שאולי הפעם הלהקה שלהם – אנחנו – לא תחזור. החשש עולה כמובן ככל שהזמן עובר. אבל חשוב שתדעו שיש טיפול בחרדת נטישה אצל כלבים. מה לעשות? המשיכו לקרוא ותגלו.

טיפול בחרדת נטישה אצל כלבים

איך לטפל בחרדת נטישה אצל כלבים?

החוט המקשר בין כל שיטות הטיפול הללו הוא לשנות את צורת ההתנהלות שלנו ושל הכלב. והנה כמה דוגמאות:

  1. לא לעשות דרמה מיציאה מהבית – כאשר אתם יוצאים מהבית פשוט קחו את מה שאתם צריכים ותעזבו, בלי לחבק או ללטף את הכלב. אותו דבר גם כשאתם מגיעים, את הזמן תקדישו לכלב רק כמה דקות אחרי שהגעתם.
  2. בנו לכלב פינה נעימה ומוגנת שתהיה רק שלו – תקדישו לכלב מקום פרטי בבית, פנקו אותו בשמיכות ישנות או בבגדים שיצאו משימוש, ואולי גם כדאי להשאיר או דלוק כדי שהוא יחשוב שאנו בבית.
  3. בנו לכלב להקה – אם יש לכם אפשרות כזו, צירוף של עוד כלב לבית יכול לעזור מאוד. כמובן ששווה להתייעץ עם מאלף מקצועי כדי לא לייצר בעיות, אך עוד כלב יהיה חברה מעולה לכלב שלכם.

 

מה המקור לחרדת נטישה של הכלב?

הרבה מאוד פעמים לכלב שלכם יש חרדת נטישה כי הוא ננטש או חווה בדידות רבה בעברו. זה נפוץ במיוחד אצל כלבים שאומצו מעמותות או גורים ללא בעלים. חשוב מאוד להבין את המצב עוד לפני שהוא מידרדר כדי שהכלב שלנו לא יחווה חרדת נטישה. עוד מידע תוכלו למצוא בקישור הבא רפאנא.

 

סיכום

חרדת נטישה אצל כלבים היא דבר טבעי ומובן, אך ניתן לטפל בו די בקלות.

טיפול בחרדת נטישה אצל כלבים

אולי יעניין אותך גם

לעצב אתר אינטרנט
כללי
איך מומלץ לעצב אתר של וטרינר?

בעידן הדיגיטלי של היום, אתר אינטרנט מעוצב וידידותי למשתמש הוא חיוני לכל עסק, כולל מרפאות וטרינריות. אתר אינטרנט משמש כחלון ראווה וירטואלי, ומציע ללקוחות פוטנציאליים

קרא עוד »
אוכל לכלבים
כללי
אוכל בריא לכלבים

מי שמגדל כלב בבית, מוצא את עצמו לא פעם תר אחר אוכל בריא לכלב שלו. מדובר בתהליך שמצריך היכרות עם הערכים התזונתיים שקיימים ברכיבים השונים

קרא עוד »