חיפוש

הגזע הכי מתוק: כל מה שלא ידעתם על כלבי השיצו

אוהבים כלבים? חושבים לאמץ או לרכוש כלב חדש ומתלבטים איזה כלב מתאים לכם? אם אתם בקטע של כלבים קטנים וחמודים במיוחד, הגעתם למקום הנכון. אנו הולכים לספר לכם כאן על אחד מגזעי הכלבים הכי מקסימים שיש. מדובר על כלב קטן וחמוד, וידידותי מאוד. אנו מתכוונים כמובן לגזע השיצו. בואו נצא לדרך ונלמד על גזע הכלבים המיוחד הזה.

 

מיהו כלב השיצו?

שיצו הוא אחד מהגזעים הרבים של כלבי הבית. פירוש השם שי טסו בסינית הוא אריה, והכלב מכונה גם: הכלב עם פני החרצית. בסין, כלב השיצו נחשב לקדוש, ובחצר הקיסר נהגו לטפח אותו ולגדל אותו עם המון חום ואהבה. כלב השיצו הגיע מסין לאירופה בראשית המאה ה- 20 והיום הוא פופולרי במיוחד בארצות הברית ובאנגליה.

כלבי שי צו

מהו מוצאו של גזע השיצו?

מוצאו של גזע השיצו לא ברור לחלוטין היום, אך כולם מסכימים על כך שגזע השיצו שייך ל- 14 הגזעים המוקדמים ביותר של כלבי הבית. יתכן שכלב השיצו היה שייך לטיבטים, והם אלו שהעניקו אותו במתנה לסינים. אפשרות אחרת היא שגזע השיצו הוא הכלאה של להאסה אפסו ופקינז שבוצעה בסין.

 

המאפיינים הפיזיים של כלב השיצו

כלב השיצו הוא כלב די קטן, ומשקלו הממוצע הוא כ- 6 ק"ג. גובה הכלב בין 20 ל- 30 ס"מ, והפרווה שלו ארוכה וגולשת. צבעי הפרווה משתנים, והם בגוונים של חום, שחור, ולבן. לכלב השיצו יש זנב מסולסל ואף פחוס.

כלבי שי צו

האופי וההתנהגות של כלב השיצו

כלב השיצו הוא כלב עם אופי מעולה. הוא פעיל וידידותי מאוד, וידוע באהבתו הגדולה לבני אדם, ובמיוחד לילדים, השיצו מסתדר מצוין גם עם חיות מחמד אחרות. הכלב עצמאי יחסית, ומסתגל די טוב לאילוף. האופי של כלב השיצו נוח מאוד, אך חשוב לאלף אותו כמה שיותר מהר.

כלב השיצו הוא כלב קטן יחסית עם רגליים קצרות, ולכן הוא מתעייף מהר בטיולים ובהליכות. למרות שמדובר על כלב חמוד מאוד, הוא נובח על כל דבר חדש או חריג, ולכן הוא גם יכול לתת לכם התראה אם משהו שלא צריך לקרות קורה.

 

הבריאות של כלב השיצו והטיפול בו

כלב השיצו דורש הרבה טיפול ותשומת לב. אחד הדברים החשובים ביותר הוא טיפול יסודי בפרווה שדורשת הברשה וטיפוח. מה שמיוחד בכלב השיצו זו העובדה שהוא לא מפריש ריח ולא משיר שיערות, מה שאומר שזהו כלב שגם אנשים שיש להם אלרגיות יכולים לגדל. כלבי השיצו סובלים מטמפרטורות קיצוניות, והכלבים המבוגרים יכולים לפתח בעיות שיניים.

 

סיכום

כלב השיצו הוא באמת כלב מיוחד במינו. זהו כלב קטן מאוד וחמוד מאוד, ידידותי ואוהב אנשים בצורה יוצאת דופן, ובסך הכל נוח מאוד לגידול ולאילוף. אחד היתרונות הגדולים שלו נעוץ בעובדה שהוא לא משיר שיער.

כלבי שי צו

אולי יעניין אותך גם

לעצב אתר אינטרנט
כללי
איך מומלץ לעצב אתר של וטרינר?

בעידן הדיגיטלי של היום, אתר אינטרנט מעוצב וידידותי למשתמש הוא חיוני לכל עסק, כולל מרפאות וטרינריות. אתר אינטרנט משמש כחלון ראווה וירטואלי, ומציע ללקוחות פוטנציאליים

קרא עוד »
אוכל לכלבים
כללי
אוכל בריא לכלבים

מי שמגדל כלב בבית, מוצא את עצמו לא פעם תר אחר אוכל בריא לכלב שלו. מדובר בתהליך שמצריך היכרות עם הערכים התזונתיים שקיימים ברכיבים השונים

קרא עוד »