חיפוש

למה חשוב לקנות לחתול שלכם מתקן גירוד?

הבאתם חתלתול חדש הביתה? איזה כיף! עכשיו הגיע הזמן לסדר לו פינה שתהיה רק שלו.

חשוב מאוד שיהיה לו מקום להשחיז את הציפורניים שלו ולפרוק אנרגיה, לכך נוצר מתקן הגירוד לחתולים, מהו ולמה הוא חשוב? הכל כאן.

 

מתקני גירוד – המדריך המקוצר

בגלל שמתקני גירוד הם מוצר פופולרי בקרב מגדלי חתולים הם קיימים במגוון רחב של צורות וצבעים. מתקן הגירוד הפשוט ביותר יראה כמו חבל כרוך סביב עמוד אנכי. ישנם מגדלים של ממש בעלי קומות ומחבואים המשמשים בית קטן ואתגרי לחתול. תוכלו למצוא אחד כזה בכל חנות חיות כפר סבא היא דוגמא טובה לעיר בה אתם חייבים אחד כזה. מאחר ולא תוציאו אותו החוצה בבניין או מול כביש סואן.

חשוב שלא תתפשרו על מתקן הגירוד. זהו מוצר שעלול להגיע למחירים גבוהים יחסית, אך זכרו שמדובר בהשקעה לטווח רחוק. קנו מתקן העשוי מחומרים איכותיים וטובים כדי שלא תצטרכו לחזור אל חנות החיות שוב ושוב. זכרו שהמתקן נועד כדי שהחתול שלכם יפרק אותו, על כן ערכו השוואה וקנו בצורה מושכלת את הבית החדש של החתול שלכם.

 

אל תאשימו את החתול

לחתולים יש דחף טבעי לגרד דברים. כך, הם מנקים את הציפורניים שלהם ומשייפים אותן. כמו גם, חתולים מסמנים טריטוריה באמצעות הריח הייחודי של כפותיהם. לא משנה כמה תנסו למנוע מהחתול שלכם לשרוט, הוא ישוב ויעשה זאת. מכאן, שכדאי לכם פשוט להישען אל התכונה הזו ולתת לו מתקן ייעודי משלו לחרב.

כמו שאמרנו קודם, השריטה היא חלק מסימון טריטוריה של חתולים. בכך שאתם קונים מתקן גירוד לחתולים אתם למעשה אומרים לו "זה השטח שלך". זה יסייע לחתול שלכם להבין שהוא לא השולט בבית (למרות שהוא מסובב כמו מלך). כמו כן, הימצאותו של מתקן יקטין את הסבירות שהחתול שלכם ישרוט רהיטים אחרים (או יתקוף את הרגליים שלכם באמצע הלילה).

 

מה אני עושה עם זה?

חלק מהחתולים ניגשים למתקן הגירוד ומתפרעים עליו כאילו הכירו אותו כל חייהם. אבל חלק מהחתולים לא תמיד יודעים מה לעשות איתו. לכן, אם אתם רואים שהחתול שלכם לא שורט את המתקן עודדו אותו והראו לו בעצמכם מה לעשות. אתם יכולים לשרוט את המתקן עם הידיים שלכם בנוכחות החתול. אם זה לא עובד, נסו להרים את כפותיו בעדינות ולהדגים לו את התנועה (רק אל תחטפו שריטה בעצמכם).

 

לסיכום

חתולים הם יצורים קופצניים ושובבים. עם זאת, רוב חתולי הבית כמעט ולא מסתובבים בחוץ. בין אם זו העדפה אישית של הבעלים או של החתול. לכן חשוב לסדר להם פינה שתהיה רק שלו ומקום להשחיז בו את הציפורניים. קחו בחשבון שאם לחתול שלכם לא יהיה מתקן גירוד, הוא ככל הנראה ימצא איזו ספה לשרוט (או אתכם).

חיית מחמד

 

אולי יעניין אותך גם

משפחה של חיות
חתולים
איך להפגיש בין חתולים?

חתולים – תכונות אופי חתולים הם ממשפחת יונקים טורפים ולרוב טורפים מכרסמים, ציפורים ודגים. אולם את חתולי הבית בני האדם ביתו, והם חתולים החיים בבתים

קרא עוד »
חתול מתמתח
חתולים
איזה משחקים חתולים אוהבים?

חשיבות המשחקים עבור החתולים החיים איתכם בבית חתולים הם יונקים ממשפחת הטורפים שבויתו על ידי בני האדם וחיים בבית עם המשפחה והילדים בצורה נעימה וחברותית.

קרא עוד »