חיפוש

איזה משחקים חתולים אוהבים?

חשיבות המשחקים עבור החתולים החיים איתכם בבית

חתולים הם יונקים ממשפחת הטורפים שבויתו על ידי בני האדם וחיים בבית עם המשפחה והילדים בצורה נעימה וחברותית. אך ברגע שכולם יוצאים לעיסוקיהם בבוקר וחוזרים אחר הצהריים או אף בערב, החתול נשאר לבד בבית ברוב שעות היממה. כיוון שאין אנו רוצים לחזור ולמצוא את החתול שלנו עצבני, כועס או בעל תחושת בדידות המונעת ממנו את שמחת החיים, ניתן להימנע מהבעיה על ידי משחקים.

חתולים רבים אוהבים לשחק במשחקים אשר מאפשרים לתכונות האופי שלהם לצאת החוצה. למשל, כיוון שיצורים הם יצורי טרף, משחקים רבים הכוללים דמויי החיות שהם היו רוצים לטרוף גורמים להם להתעוררות והעלאת מצב הרוח. בנוסף, משחקים בהם צריכים לתפוס, להגיע ולטרוף את הדמות העומדת מולם מאפשרת להם ליישם את תכונות הטרף הקיימות בהם ומדוכאות במהלך היום כשהם לבדם.

 

עכברי צעצוע

עכברים הם חיות ממשפחת המכרסמים שהחתולים היו מעוניינים לטרוף כחלק משושלת המזון. כיוון שברוב הפעמים לא יוצא לחתול הבית לממש את הרצון לטרוף עכבר, משחקים דמויי עכבר המזכירים את העכבר המציאותי בגודל ובסוג החומר עשויים לגרום לחתול אושר רב ורצון לשחק עם בובה זו. ככל שהדמות תהיה דומה יותר למציאות, כך היא תעורר עניין רב יותר עבור חתולכם ורצונו לשחק בה יגדל.

 

חפצים תלויים

כיוון שהחתולים בבית לרוב אינם מוצאים עם מי ואיך לפרוק את האנרגיה שלהם, משחקים בהם נדרש מהם בכדי להגיע לחפץ/צעצוע להוציא אנרגיות, לרוץ ולקפוץ יהיו משחקים טובים ואהובים עליהם. חפצים אשר תלויים באוויר על ידי חכה או חבל והחתול נדרש לזנק גבוה ולפעול בצורה אנרגטית בכדי להשיג אותו, יכולים לבצע את העבודה נאמנה ולהיות משחק מצוין עבורם.

 

כדורי משחק

החושים של החתול מחודדים מאוד, לכן משחק שישלב גם את חוש הריח, חוש הראיה וחוש השמיעה יכול להיות משחק משובח. כדורים קטנים המתגלגלים ברחבי החדר ובתוכם נמצא רעשן קטן או חטיף שהם אוהבים, יכול לגרום להם להעביר זמן רב במשחק אחר חיפוש מקור הרעש או ההגעה לחטיף הנמצא בתוך הכדור. על ידי משחק זה החתול גם יוצא אנרגיה בריצה והליכה לכיוון הכדור המתגלגל, וגם יעביר זמן רב בחיפוש הרעש או האוכל.

 

לסיכום

משחקי החתולים האהובים עליהם מתחלקים למשחקים בהם מוציאים אנרגיה ומשחקים בהם הדגש הוא שימוש באחד מהחושים שלהם. משחק אשר משלב גם הוצאת אנרגיה ובמקביל שימוש בחושים המחודדים יכול להיות המשחק האולטימטיבי עבורם.

יש לשים דגש על פיתוח והנגשת משחקים טובים אלו עבור החתול החי איתכם בבית בכדי להשאיר את החתול במצב רוח טוב לאורך היום יום ובעיקר בשביל לחזור הביתה אחרי יום ארוך ולהיות רגועים כי החתול הנשאר בבית במשך היום שמח העסיק את עצמו בצורה מעולה, בזכותכם.

 

בעל חיים

אולי יעניין אותך גם

משפחה של חיות
חתולים
איך להפגיש בין חתולים?

חתולים – תכונות אופי חתולים הם ממשפחת יונקים טורפים ולרוב טורפים מכרסמים, ציפורים ודגים. אולם את חתולי הבית בני האדם ביתו, והם חתולים החיים בבתים

קרא עוד »