חיפוש

איך להפגיש בין חתולים?

חתולים – תכונות אופי

חתולים הם ממשפחת יונקים טורפים ולרוב טורפים מכרסמים, ציפורים ודגים. אולם את חתולי הבית בני האדם ביתו, והם חתולים החיים בבתים ואוכלים מזון מעובד. מאפייני ההתנהגות הנפוצים ביותר של חתולי הבית הם גרגור כשהם מביעים שמחה, לזקוף את הזנב שלהם כשהם מרגישים בטחון, כשכוש בזנב כשהם חשים עצבנות ומתח. הם מסמנים את הטריטוריה שלהם לרוב על ידי השתן, אך גם על ידי התחככות בחפצים או שריטות.

הטריטוריה של החתול מאוד חשובה לו, וברגע שיזהה יצור חי הפולש לשטח שלו, הוא יבצע עימות על ידי הציפורניים החדות שלו וחשיפת שיניים. מחוץ לטריטוריה שלו, החתול ירגיש פחות ביטחון בצורה משמעותית, ואף פחד. לכן, חשיבות הריח ותחושת הביטחון שהחתול מרגיש בשטח שלו חשובה מאוד למחיתו.

 

המפגש בין חתולים קורה בכמה שלבים

במידה ויש עניין להפגיש בין חתולים בכדי שיחיו בהרמוניה ובשלווה באותו הבית ויחלקו שטח משותף, יש לעשות זאת בהדרגה ולעקוב אחר כמה שלבים חשובים שאין לדלג עליהם או למהר בהם. התוצאה ששני החתולים יחיו חיים משותפים יחד תקרה בסופו של דבר בלית ברירה, אך בשביל לעבור את התהליך בצורה הנעימה ביותר לכל הנוכחים והמשתתפים בו, יש לדבוק בכמה שלבים.

 

הפרדת כוחות

זהו השלב הראשון שצריך לעשות במפגש בין שני חתולים, קודם כל להפריד ביניהם. הכנת חדר מאורגן ומופרד מהחתול השני החי בבית, בכדי לאפשר לחתול המצטרף למשפחה הרגשת ביטחון והתאקלמות איטית ובטוחה. חשוב לוודא כי החדר המכינים לחתול החדש מאורגן בחול למען הצרכים שלו, אוכל, מים וכמה חפצים נעימים. בשלב זה הדגש הוא ליצור לחתול החדש היכרות איטית ונעימה עם הסביבה החדשה, בלי איומים ולחצים נוספים למצב החדש.

 

שימוש בחושים

כיוון שחוש הריח של החתולים מפותח מאוד, השלב השני יכלול שימוש בחוש זה בכדי להחליף בין הריחות ביניהם, ובכך לבצע איזה שהיא היכרות מוקדמת, מבלי לראות פיזית האחד את השני. על ידי מגבת או חתיכת בד מלטפים את החתולים, ומניחים אותה אצל החתול השני בחדר, ונותנים לו להריח ולהכיר. לאט לאט ניתן גם לקרב את צלחות האכול מאחורי קיר אחד בכדי לבצע התקרבות מבלי לראות.

 

החלפת מקומות

בשלב זה, מחליפים בין חדרי החתולים בכדי לגרום לשיא חוש הריח להתפתח ולאפשר ביניהם היכרות עמוקה בזכות החלפת טריטוריות. כך יוצא שהחתול החדש זוכה להכיר לראשונה את הבית בשלמותו, ללא איום מהחתול הוותיק, ואילו החתול הוותיק זוכה להכיר לעומק את הריח של החתול החדש, ובכך יהיה פחות זר לו ולא יחשב ל"פולש".

 

המפגש סוף סוף!

זהו רגע מפחיד, אך זה גם רגע האמת. יש לקחת בחשבון שלא בטוח שהמפגש הראשוני יעבור בצורה מושלמת, אך זה גם בסדר. פתיחת הדלת בין החדרים והיכרות איטית ביניהם היא התחלת הקשר. במידה וקיימת התלהמות וחשיפת שיניים בין הצדדים, ניתן להיעזר בחטיפים ומשחקים שונים בכדי להסיח את דעתם, ולגרום למפגש לעבור בנעימים יותר.

 

זוג חתולים

אולי יעניין אותך גם

חתול מתמתח
חתולים
איזה משחקים חתולים אוהבים?

חשיבות המשחקים עבור החתולים החיים איתכם בבית חתולים הם יונקים ממשפחת הטורפים שבויתו על ידי בני האדם וחיים בבית עם המשפחה והילדים בצורה נעימה וחברותית.

קרא עוד »