חיפוש

האם ניתן לאלף חמוס?

חמוסים הם מחיות המחמד המסקרנות והמעניינות ביותר.

הסיבה לכך היא שמדובר בחיית מחמד לא שגרתית, שנעשתה מבויתת רק בשנים האחרונות.

עקב כך, אנשים רבים שרוצים לאמץ חמוס, תוהים על קנקנו של החמוס בתור חיית בית.

במילים אחרות, קשה שלא לתהות האם ניתן לאלף את החמוס? התשובה לשאלה זו היא חד משמעית כן! במאמר זה, ניתן לכם את כל הכלים

שתצטרכו על מנת לאלף את החמוס שלכם.

 

תנו לו שם

השלב הראשון באילוף חמוס, ובאילוף כל חיית מחמד אחרת, הוא לתת לה שם. שם לחיית המחמד שלכם הוא הדבר הבסיסי ביותר בקשר בין חיית מחמד לבעליה. לאחר שתבחרו את השם, הקפידו להשתמש בו פעמים רבות ככל האפשר, על מנת להרגיל את החמוס שלכם להגיב אליו. למעשה, השם שתתנו לחמוס שלכם ישמש כהכנה, טריגר אם תרצו, לפקודה שתבוא אחרי שתקראו בשמו.

 

זמן האילוף

נקוד חשובה שיש לשים עליה דגש היא זמן האילוף. זמן האילוף של החמוסים הוא כנראה המכשול הגדול ביותר בעת אילוף חמוסים. למעשה, חמוסים ינשים המון, כ- 80% מהזמן. לא ניתן להפריע את מנוחת החמוס לצורך אילוף, ולכן תצטרכו לחכות עד שהחמוס שלכם יתעורר. גם בבזמן שהוא ער, לא ניתן לעסוק במלאכת האילוף בכל רגע נתון, ויש לתת לחמוס זמן לנוח, לאכול, לשתות, ולעשות צרכים. הדבר מקשה על האילוף משום שמדובר בפרק זמן קצר יחסית ביום, אבל עם קצת סבלנות והרבה השקעה, אין ספק שתוכלו לאלף את החמוס שלכם כראוי.

 

חיזוקים חיוביים

שיטת האילוף שהוכחה בתור השיטה היעילה ביותר לאילוף חמוסים היא שיטת החיזוקים החיוביים. שיטת החיזוקים החיוביים עובדת כך: בכל פעם שהחמוס מבצע דבר רצוי, הוא יקבל פרס. פרס יכול להיות צעצוע, חטיף, או כל דבר אחר שאתם יודעים שהחמוס שלכם אוהב. בצורה כזאת, תוכלו ללמד את החמוס שלכם התנהגויות חיוביות.

 

ענישה

שיטת החיזוקים החיוביים משמשת ללימוד התנהגויות רצויות, אך מה תהיה התגובה להתנהגות בלתי רצויה? באופן טבעי, התגובה להתנהגות בלתי רצויה היא ענישה. אך מאיזה סוג? חמוסים הם בעלי חיים נמרצים וסקרנים, שאוהבים מאוד לשחק ולכרסם. לכן, אם החמוס שלכם עשה משהו שאסור, הענישה המתאימה היא להפסיק את האינטראקציה איתו, ולהתעלם ממנו. חשוב לציין שאיומים וצעקות לא יעבדו על חמוסים, משום שהם בעלי חיים שנבהלים בקלות. אם תפחידו את החמוס שלכם, הוא יברח למקום מסתור, ולא ילמד מכך כלום.

 

סיכום

בשנים האחרונות, הפופולריות של החמוסים בתור חיות מחמד רק הולכת וגוברת. יותר ויותר אנשים בוחרים לאמץ את החיה האינטליגנטית הזאת, ולהכניס אותה לביתם. יחד עם זאת, בבית צריך לדעת איך להתנהג, ומלאכת האילוף היא חשובה מאין כמוה כשמדובר בחמוסים. על מנת לאלף את החמוס שלכם, תצטרכו לתת לו שם, להשתמש בשיטת החיזוקים החיוביים, בענישה ומתאימה, ולשים לב לזמני האילוף המתאימים. בהצלחה!

 

ראש של חמוס

אולי יעניין אותך גם

4 שיטות להיפטר מחולדות!
מכרסמים
4 שיטות להיפטר מחולדות!

יש מספר דברים שלא נרה להיתקל בהם בבית – גנבים ופורצים, ג׳וקים, וכמובן, חולדות. מדובר במפגע תעבורתי רציני וחשוב לדעת כיצד להיפטר ממנו, כדי לשמור

קרא עוד »
חיית מחמד
מכרסמים
5 סוגי ארנבים לגידול בבית

הארנבים הם מחיות המחמד הפופולריות ביותר בארץ ובעולם. גושי הפרווה השקטים והחמודים הללו ידועים ביכולת המופלאה שלהם לכבוש לבבות. בארץ, הביקוש לארנבי בית עולה משנה

קרא עוד »