חיפוש

מה עדיף – ארנב רגיל או ארנבון ננסי

גודל

באופן כללי, גודל חיית המחמד משחק תפקיד משמעותי בקרב המגדלים בארץ. חלק מהאנשים מעדיפים חיות קטנות במיוחד, בינוניות, גדולות, ואפילו עצומות. הארנבון הננסי, כשמו כן הוא, קטן מיתר סוגי הארנבים השונים. מלבד ההיבט האסתטי של גודל חיית המחמד, מדובר בשיקול משמעותי וכבד משקל. אם בבית מצויים תינוקות, לדוגמה, או חיות מחמד קטנות אחרות, ארנב גדול עלול לפגוע בהם. ארנב ממוצע מגיע למשקל של כ- 5 קילוגרמים – מספיק משקל על מנת לפגוע בתינוק קטן. לכן, אם יש תינוקות בבית, אולי עדיף שתאמצו ארנבון ננסי, שמשקלו מגיע עד 500 גרם.

 

מחיר

כיום, אנשים רבים בוחרים לקנות את חיית המחמד שלהם מחנות חיות. כמובן קיימת האופציה לאמץ בחינם, אך חנויות החיות היו ונותרו מונופול בתחום זה. מחיר חיית המחמד יכול להוות גורם משמעותי בבחירה שלכם. חלק מהאנשים מוכנים להוציא אלפי שקלים על חיית מחמד גזעית, כמו הארנב הננסי, ואילו האחרים יסתפקו בארנב רגיל, בעלות של כ- 50 שקלים.

 

אורך האוזניים

אורך האוזניים הוא היבט אסתטי בלבד, אך גם הוא יכול להוות שיקול משמעותי מבחינתכם. אנשים מסוימים יעדיפו שלארנב המחמד שלהם יהיו אוזניים ארוכות יותר, ואחרים יעדיפו אוזניים קטנות ועגולות. הארנבון הננסי הוא בעל אוזניים קטנות ומתוקות במיוחד. לעומתו, אוזני הארנב המצוי גדולות יותר. אגב, קיימים זנים של ארנבים בעלי אוזניים ארוכות במיוחד, הנקראים ארנבים שמוטי אוזניים.

 

עלות הטיפול

לא רק המחיר של חיית המחמד צריך להשפיע על הבחירה שלכם, אלא גם עלות הטיפול בה. נכון, מחירו של ארנב ננסי עשוי להיות גבוה בהרבה מזה של ארנב רגיל, אך עלות הטיפול בארנבון ננסי לאורך זמן היא קטנה יותר בצורה משמעותית. באופן כללי, חיות מחמד גדולות יותר צורכות יותר מזון בכל יום. על כן, בטווח הארוך, ייתכן שדווקא הארנבון הננסי היקר הוא המשתלם מביניהם.

 

סיכום

ארנבים הם חיית מחמד נהדרת. כאמור, ישנם סוגים רבים של ארנבים שניתן לגדל בבית, אך בדרך כלל הבחירה היא בין ארנבון ננסי לארנב רגיל, מכל סוג. ישנם מספר הבדלים בין הארנבים הננסיים לשאר סוגי הארנבים, אותם פירטנו עבורכם במאמר זה. כעת, יש לכם את כל הכלים על מנת להחליט איזה ארנב הכי מתאים עבורכם.

 

בעל חיים

אולי יעניין אותך גם

4 שיטות להיפטר מחולדות!
מכרסמים
4 שיטות להיפטר מחולדות!

יש מספר דברים שלא נרה להיתקל בהם בבית – גנבים ופורצים, ג׳וקים, וכמובן, חולדות. מדובר במפגע תעבורתי רציני וחשוב לדעת כיצד להיפטר ממנו, כדי לשמור

קרא עוד »
חיית מחמד
מכרסמים
5 סוגי ארנבים לגידול בבית

הארנבים הם מחיות המחמד הפופולריות ביותר בארץ ובעולם. גושי הפרווה השקטים והחמודים הללו ידועים ביכולת המופלאה שלהם לכבוש לבבות. בארץ, הביקוש לארנבי בית עולה משנה

קרא עוד »
בעל חיים
מכרסמים
האם ניתן לאלף חמוס?

חמוסים הם מחיות המחמד המסקרנות והמעניינות ביותר. הסיבה לכך היא שמדובר בחיית מחמד לא שגרתית, שנעשתה מבויתת רק בשנים האחרונות. עקב כך, אנשים רבים שרוצים

קרא עוד »