חיפוש

איך לבחור אקווריום לדג?

מהו אקווריום?

אקווריום הוא מיכל / כלי לרוב שקוף, שבו מחזיקים ומגדלים בעלי חיים ימיים או צמחי מים. לרוב הכלי עשוי מהחומר זכוכית ובכך יהיה אפשר להתבונן בחיים המתרחשים בתוכו. כיוון שזו יצירת סביבת חיים מלאכותית עבור יצורים חיים, יש לדאוג לאיכות המים, המזון, ניקוי ההפרשות, סינון המים עם החמצן ועוד. האדם הפרטי אשר מחליט לגדל דג ולדאוג לחייו, נדרש לקנות כלי קיבול הישמש כאקווריום ולדאוג לאורח חיי הדג.

 

קודם כל, איזה דג אתם רוצים לגדל?

ישנם סוגים רבים של דגים שניתן לגדל בתוך אקווריום בחלל הביתי שלכם, השאלה היא איזה דג מבין כולם אתם מעוניינים לגדל. כל סוג משפחת דגים דורשת תנאים אחרים למחייה, אך ההחלטה לגבי בחירת משפחת הדגים צריכה להתבצע טרם הקנייה. באקווריום אחד יהיה סוג מים אחד, כלומר, דגים השוחים במים מתוקים / דגי ים / דגים טרופיים ועוד. כיוון שאי אפשר לשלב כמה סוגים של מים בכלי אחד, יש לבחור את המשפחה מראש.

בנוסף, יש להכיר בגדלים השונים של הדגים שעשויים לגדול לאורך חייהם באקווריום. במידה ויש לכם מספיק מקום ואתם מעוניינים בדגים גדולים שיגדלו, זהו שיקול שיש לקחת בחשבון, וכנ"ל על סוגי דגים קטנים. בחירת גודל הדג וכמות הדגים שיחיו יחד באותו הכלי צריכים להוות כשיקול משמעותי לבחירת האקווריום.

 

איפה האקווריום יעמוד בחלל?

לאחר הבנה של סוגי הדגים וגודלם שתרצו לגדל ולדאוג להם, צריכים לגבש החלטה ברורה לגבי המיקום שבו יעמוד האקווריום בחלל ביתכם. בנוסף, לצד האקווריום נדרשים גם להיות כבלים של מכשירים הסינון והפילטר, תאורה, מכשירים נוספים והמזון של הדגים, לכן יש לקחת בחשבון זאת טרם הקנייה.

ישנם סוגים שונים של אקווריומים שניתן לקנות, שחלקם מגיעים עם מעמד מובנה מראש ואת חלקם אפשר להתאים אישית לפי המיקום המועדף עליכם בבית. החומרים אשר מהם האקווריום מורכב יכולים להיות קלים או כבדים ובהתאם תדעו להסיק אם אפשרי להעמיד על מדף או נדרשת יציבות במקום ההנחה. זכוכית היא חומר כבד יותר לעומת חומר אקריל.

 

קניית ציוד בהתאם לגודל

לאחר שהוחלט על סוג הדג, כמות הדגים, סוג האקווריום והמיקום בו הוא יעמוד בחלל הבית, נשאר רק לאבזר כמו שצריך את האקווריום רגע לפני שפיכת המים והדגים לתוכו. האקווריום דורשים פילטר האחראי לסינון וניקוי פסולת המצטברת בו באופן יומיומי. בנוסף, משאבת אוויר היא גם ציוד הכרחי למחיית הדגים כיוון שעל ידה מתבצעת הזרמת האוויר לאקווריום והעשרתו בחמצן החיוני לדגים.

תאורה היא ציוד חשוב והכרחי גם כן אך יותר עבור בעלי הדגים ועיצוב הבית. החל משעות החושך לא יהיה ניתן לראות כלל את הדגים ואת היופי המתרחש באקווריום, לכן הוספת תאורה נכונה יכולה להוסיף הרבה מעיצוב הבית, ולהדגיש את צבעי הדגים באור תאורת לד.

 

דגים שוחים

אולי יעניין אותך גם

אקווריום
דגים
איך לגדל דג זהב?

דג זהב דג זה הוא ממשפחת הקרפיונים והוא חי רק במים מתוקים. הוא מבוית על ידי בני האדם והיום משמש בעיקר כחיית מחמד וגידול על

קרא עוד »