חיפוש

איך לגדל דג זהב?

דג זהב

דג זה הוא ממשפחת הקרפיונים והוא חי רק במים מתוקים. הוא מבוית על ידי בני האדם והיום משמש בעיקר כחיית מחמד וגידול על ידי בני האדם, ולא בסביבתו הטבעית. הוא יכול לחיות בין שש לשמונה שנים אך צריך לדאוג לו לסביבה נוחה עם תנאים רבים המדויקים לו. תנאים אלו יאפשרו לו חיים ארוכים, וכחלק מהתנאים הם צורכים מזון שעליו להכיל חלבון רב ואיכותי בכדי שהדג יוכל להתפתח ולגדול בצורה תקינה.

 

למי מתאים לגדל דג זהב?

כיוון שישנם תנאים רבים ודרישות לעמוד בהן בכדי לאפשר חיים טובים ואופטימליים עבור הדג, לא כל אחד יצליח לעמוד במשימה זו. גידול דג זהב כחיית מחמד בפעם הראשונה לא מתאימה לאדם המתחיל, כיוון שזו משימה הדורשת הכרה מיטבית בתנאי גידול הדג ודורשת השקעה רבה. דגי הזהב מייצרים המון רפש במהלך חייהם ובעקבות כך האקווריום שבו הם חיים זקוק לתחזוקה וניקיון גבוהים מהרגיל.

טיפול במי האקווריום צריך להיות כרוך בידע מסוים בטמפרטורה המדויקת ובטכניקה הספציפית שבה מבצעים את החלפת המים וניקויו. כיוון שזו סביבת מחייתו והיא משפיעה מאוד על תפקדו ובריאותו של הדג, מומלץ בעיקר לגדל דג זהים למגדל דגים שיש לו את הזמן והאמצעים לדאוג לסביבת מחיית הדג.

 

בחירת גודל אקווריום מתאים

האקווריום זוהי הסביבה בה הדג גדל, חי, אוכל ומתקיים, ולכן היא צריכה להיות מותאמת לצרכיו. כלי קטן מידי ועגול יגרום לדג הזהב למות מהר מאוד, כיוון שתנאי המחייה הכרחיים לאריכות ימיו. דג הזהב צריך אקווריום יחסית גדול בכדי לאפשר לו מקום לשחות ולהוציא את האנרגיות היומיות הטבועות בו, ומרובע, בכדי לאפשר להגיע לכמה שיותר מקומות באקווריום.

 

מערכת סינון

האקווריום שבו יחיה דג הזהב צריך להיות בעל מערכת סינון עוצמתית בכדי לטפל בכמות הרפש הגדולה שהדג מפריש, או שבעליו ידעו לבצע את הסינון בצורה ידנית איכותית תכופה. במידה והאקווריום יכיל צמחייה ומקומות מסתור בתוכו יהיה לדג נעים להתאקלם ונוח יותר.

 

מערכת חמצן

במים העומדים בכלי האקווריום אין מספיק שחלוף חלקיקי חמצן עם האוויר בחדר המתאים לדג. לכן, יש להתאים לכלי גם מערכת של פילטר חמצן אשר יספק את הכמות החסרה לדג הזהב בכדי להתקיים. לרוב מומלץ לבצע התאמה בין פילטר החמצן למערכת הסינון בכדי לא להעמיס ביתר ציוד על כלי האקווריום.

 

שילוב דגים נוספים באקווריום

לדגי הזהב יש להתאים דגים אשר יתאימו לחיות לצידם בהרמוניה ובשלווה בכדי לייצר תחושה נעימה ונוחה לכל בעלי החיים הלוקחים חלק באקווריום. ניתן לשלב דגים קטנים כל עוד הם לא קטנים מידי בכדי שדגי הזהב לא יראו בהם כטרף וכחלק מהמזון שלהם. דג הזהב מסוגל לטרוף דגים קטנים, שירמפסים וחסרי חוליות קטנים ולכן יש להימנע מכך. ניתן ומומלץ לשלב עם קרפיונים אחרים ועם בני מינו בכדי להעשיר להם את היום יום ולתרום לאריכות ימים.

 

דג

אולי יעניין אותך גם

דג נוי
דגים
איך לבחור אקווריום לדג?

מהו אקווריום? אקווריום הוא מיכל / כלי לרוב שקוף, שבו מחזיקים ומגדלים בעלי חיים ימיים או צמחי מים. לרוב הכלי עשוי מהחומר זכוכית ובכך יהיה

קרא עוד »