חיפוש

איזה סוגי תוכים מומלץ לגדל בבית

תוכים הם מחיות המחמד הנפוצות ביותר בארץ ובעולם.

מדובר בציפורים יפהפיות, חכמות, וחלקן אפילו בעלות כושר דיבור.

סדרת התוכאים, המאגדת תחתיה את כל סוגי התוכים, היא סדרה גדולה במיוחד, ונכללים בה מגוון רחב של תוכים.

לכל סוג של תוכי יש תכונות שונות, וצרכים שונים.

אז איך תדעו מה לבחור? במאמר זה תיחשפו ל- 4 סוגי התוכים המומלצים ביותר לגידול בבית.

חייה

אפרור אפריקאי

האפרור האפריקאי, הידוע בכינויו ג'אקו, נחשב לציפור החכמה ביותר בעולם. למעשה, מחקרים שונים מצאו שלאפרור האפריקאי יש יכולת להבין את הסביבה שלו בצורה טובה כמעט כמו זו של בני אדם. סוג זה ניחן גם בכושר דיבור מצוין, ואוצר המילים שלו יכול להגיע ליותר מ- 700 מילים. כל אלה הופכים אותו לאחת החיות האינטליגנטיות ביותר בעולם, לצד השימפנזה והדולפין. תוכי מסוג זה נקשר לאדם שמטפל בו הכי הרבה. חשוב לדעת שהוא רגיש לסימני מצוקה ופחד, ואלה עשויים לגרום לו להילחץ ולהיות תוקפני.

זוג ציפורים

 

דררה אפורת לחי

הדררה היא ציפור שכיחה למדי בארץ ישראל, והיא מוגדרת כמין פולש. יכולת ההסתגלות הגבוהה שלה מאפשרת לדררה לחיות בכל בית גידול, מה שהופך אותה לחיית מחמד מושלמת ונוחה לגידול. לדררה יש כושר דיבור מעולה, והיא גם מאוד אוהבת לרחוץ במים. גודלה של דררה בוגרת הוא כ- 30 ס"מ. אם תחליטו לאמץ ציפור מסוג זה, חשוב שתוודאו את מין הציפור. הסיבה לכך היא שמבחינה חיצונית, לא ניתן להבדיל בין זכרים לנקבות.

בעלי חיים

קוניור שמש

קוניורי השמש הם תוכים חברותיים במיוחד, והם חיים בלהקות. מדובר בתוכי סקרן ושובב, שאוהב מגע, ובעל צורך מתמיד בתקשורת עם בעליו. בנוסף, קוניור השמש הוא תוכי בעל יכולת דיבור גבוהה. תוכים מסוג זה מעדיפים האכלה בכף יד על פני האכלה ממתקן. תוכים מסוג זה צריכים לישון לפחות 12 שעות ביממה. על מנת להאריך את תוחלת חייו של התוכי, רצוי למקם את הכלוב באזור ללא שמש ישירה, וללא רוח.

עוף

תוכי סנגלי

התוכי הסנגלי הוא קרוב משפחה של האפרור האפריקאי, אך בניגוד לקרובו, הוא אינו ניחן ביכולת דיבור. יחד עם זאת, התוכי הסנגלי הוא חקיין שריקות מצטיין. מדובר בזן חם ואוהב, הניתן לאילוף. התוכי הסנגלי אינו תוקפני, מה שמאפשר האכלה מהיד. מדובר בתוכים קטנים יחסית, שגודלם מגיע עד 23 ס"מ.

 

סיכום

תוכים הם חיות מחמד מקסימות. הציפורים הללו ניחנות בחכמה לא רגילה, וביופי מרהיב. בנוסף, תוכים נחשבים לחיה קלה לגידול. אם אתם מעוניינים לגדל חיית מחמד, אין ספק שתוכי הוא בחירה נהדרת. אם החלטתם לאמץ תוכי, אנו ממליצים בחום לאמץ את אחד הזנים שצויינו במאמר זה. האפרור האפריקאי, הדררת אפורת הלחי, קוניור השמש, והתוכי הסנגלי, הם כולם זני תוכים נפלאים לגידול בתור חיות מחמד.

אולי יעניין אותך גם

תוכים
תוכים
איזה סוגי תוכי קיימים?

התוכים נחשבים ליצורים כריזמטיים ואינטליגנטיים, שכבשו אינספור אנשים בזכות הנוצות התוססות והיכולת המדהימה שלהם לחקות דיבור אנושי. במאמר מקיף זה, נחקור את הסוגים השונים של

קרא עוד »
זוג
תוכים
איך תוכים מביעים חיבה

תוכים הם מחיות המחמד הנפוצות והפופולריות ביותר בארץ ובעולם. איך לא? הציפורים המהממות ביופיין, החכמות להפליא, ולעיתים אפילו בעלות יכולת דיבור, ניחנות ביכולת מיוחדת לשבות

קרא עוד »
חתול מסתכל על כלוב
תוכים
4 טיפים לבחירת כלוב לתוכי

תוכים הן מחיות המחמד הנפוצות ביותר בארץ ובעולם. הציפורים הקטנות יחסית, היפות, והחכמות להפליא, כבר כבשו את ליבם של אלפים רבים בארץ. לכן, בעת בחירת

קרא עוד »