חיפוש

איך תוכים מביעים חיבה

תוכים הם מחיות המחמד הנפוצות והפופולריות ביותר בארץ ובעולם.

איך לא? הציפורים המהממות ביופיין, החכמות להפליא, ולעיתים אפילו בעלות יכולת דיבור, ניחנות ביכולת מיוחדת לשבות לבבות.

בארץ, ישנם אנשים רבים שבחרו לגדל תוכי בביתם. בעלי תוכים רבים מתקשים להבין את שפת הגוף של הציפורים הללו, מה שמוביל לקושי

בתקשורת בין החיה לבעליה.

במאמר זה, נעסוק בשפת בגוף הייחודית של התוכים, ונספר לכם, הבעלים, איך תוכים מביעים חיבה.

 

הגדלת האישונים

אצל תוכים, הגדלת אישונים היא צורת תקשורת נפוצה. מדובר בצורת תקשורת כל כך נפוצה, עד כדי כך שיש לה מספר רב של משמעויות, וחלקן אפילו מנוגדות. ככל הנראה, רק תוכים יכולים לפרש כראוי את הגדלת האישונים של תוכים אחרים, אבל גם אתם יכולים לנסות. הגדלת האישונים יכולה להתפרש בתור תוקפנות, אי שקט, או עצבנות, ובאותה מידה יכולה להתפרש בתור התרגשות והנאה. אתם מכירים את התוכי שלכם יותר טוב מכולם, ורק אתם תוכלו לפרש אם מדובר בהבעת חיבה, או הכנה לקרב.

 

העלאת גירה

לבני האדם, העלאת גירה נראית כמו התנהגות דוחה, כזאת שמזכירה הקאה, אך בעולם הציפורים מדובר בצורת תקשורת נפוצה, ואף בפעולה הכרחית. בטבע, התוכים מעלים גירה על מנת להאכיל בה את הגוזלים שלהם. בנוסף, העלאת גירה אצל התוכים יכולה להתפרש בתור הבעת חיבה ואהדה כלפי בן הזוג שלהם. כאשר מגדלים תוכי בודד, התוכי יכול לראות את המגדל בתור בן זוגו, ולהתנהג כלפיו בהתאם. במילים אחרות, אם התוכי שלכם מעלה גירה כלפיכם, כנראה שהוא ממש אוהב אתכם.

 

נקישות לשון

נקישת לשון היא צורת תקשורת של תוכים. לא מדובר בצורת תקשורת נפוצה במיוחד, אך היא צורת תקשורת שחשוב להכיר. נקישות לשון יכולות להישמע מאיימות, אך מדובר במסר חברותי שלא צריך לפחד ממנו. נקישות לשון הן בעצם סימן שמביע ידידות, חברות, ורצון לקרבה. כלומר, נקישות לשון הן ללא ספק צורה שבה תוכים מביעים חיבה. חשוב לציין שצורת תקשורת זו נפוצה בעיקר אצל תוכים מסוג קוקטייל וקקדו.

 

עיקול, פיתול, או סיבוב הראש

צורת התקשורת הבאה שנעסוק בה יכולה להיראות מוזרה במקצת, אך מדובר בצורת תקשורת נפוצה במיוחד. כאשר תוכים מפתלים, מעקלים, או מסובבים את ראשם בתנועה גלית, הם מאותתים שהם מתרגשים ומעוניינים בתשומת לבכם. הדבר דומה לאנשים מבוגרים שעושים פרצופים מצחיקים לתינוקות על מנת לזכות בתשומת ליבם.

 

סיכום

תוכים הם חיית מחמד נפלאה. הם קלים לגידול, הם יפים מאוד, והם מהחיות החכמות ביותר על כדור הארץ. אין פלא שכל כך הרבה אנשים בוחרים לאמץ תוכי בימים אלה. התקשורת עם בעל החיים שברשותך היא חשובה מאוד. אם יש לכם תוכי, והוא מגדיל את האישונים שלו, מעלה גירה, נוקש בלשונו, או מפתל את צווארו, דעו שמדובר בהבעת חיבה.

 

ראש של תוכי

אולי יעניין אותך גם

תוכים
תוכים
איזה סוגי תוכי קיימים?

התוכים נחשבים ליצורים כריזמטיים ואינטליגנטיים, שכבשו אינספור אנשים בזכות הנוצות התוססות והיכולת המדהימה שלהם לחקות דיבור אנושי. במאמר מקיף זה, נחקור את הסוגים השונים של

קרא עוד »
חתול מסתכל על כלוב
תוכים
4 טיפים לבחירת כלוב לתוכי

תוכים הן מחיות המחמד הנפוצות ביותר בארץ ובעולם. הציפורים הקטנות יחסית, היפות, והחכמות להפליא, כבר כבשו את ליבם של אלפים רבים בארץ. לכן, בעת בחירת

קרא עוד »