חיפוש

4 טיפים לבחירת כלוב לתוכי

תוכים הן מחיות המחמד הנפוצות ביותר בארץ ובעולם.

הציפורים הקטנות יחסית, היפות, והחכמות להפליא, כבר כבשו את ליבם של אלפים רבים בארץ.

לכן, בעת בחירת כלוב התוכי, שלא לומר הבית של חברכם הטוב, יש להתייחס למספר גורמים.

כשאתם בוחרים את הכלוב לתוכי שלכם, צריכה להיות התאמה מוחלטת בין מאפייני הכלוב לצרכי התוכי.

במאמר זה, נסקור 4 קריטריונים שיש לשים דגש עליהם בעת בחירת כלוב לתוכי שלכם.

 

גודל הכלוב

אחד הגורמים המשמעותיים ביותר בעת בחירת כלוב לתוכי הוא גודל הכלוב. בעלי תוכים רבים בוחרים כלוב באופן כמעט שרירותי, מה שנקרא "לפי העין", תוך התעלמות ופגיעה ברווחת התוכי. הדבר כמובן לא נעשה בכוונה רעה, אלא מחוסר הבנה של חשיבות הדבר. גודל הכלוב צריך להתאים לגודל התוכי. התוכי צריך להיות מסוגל לפרוש את כנפיו ללא כל קושי. בנוסף, אם הכלוב גדול מספיק ומאפשר לתוכי להתעופף למרחקים קצרים, מה טוב.

 

גודל הרווח בין הסורגים

בדומה לגודל הכלוב, גם גודל הרווח בין הסורגים צריך להתאים לגודלו של התוכי. המטרה העיקרית של הסורגים היא למנוע מהתוכי לצאת מהכלוב, אך לגודל הרווח בין הסורגים יש השפעה רבה על רווחת התוכי. רצוי שהרווח יהיה כמה שיותר גדול, אך לא מספיק גדול על מנת לאפשר לתוכי לעבור דרכו. יחד עם זאת, אם יש ברשותכם חיות מחמד נוספות, כמו כלבים או חתולים, רצוי שהרווח בין הסורגים יהיה קטן, על מנת שלא לאפשר לשאר החיות בבית לפגוע בתוכי.

 

החומר ממנו עשוי הכלוב

החומר ממנו עשוי הכלוב יכול להשפיע מאוד על איכות הכלוב, ובריאותו של התוכי. ראשית, החומר ממנו עשוי הכלוב צריך להיות חומר חזק, עמיד, וכזה שיחזיק לאורך זמן. בנוסף, יש לשים לב לכך שהכלוב אינו עשוי מחומר רעיל שעלול להזיק לציפור. חומר טוב לכלוב הוא פלדת אל חלד, לדוגמה. מדובר בחומר חזק מאוד, שאינו רעיל, והוא עמיד לאורך זמן.

 

סוג הכלוב

קיימים סוגים רבים של כלובים. בעת בחירת כלוב לתוכי שלכם, תצטרכו לבחור בסוג הכלוב המתאים ביותר לכם ולתוכי שלכם. כלובי נשיאה, טיסה, ומעבר הם כלובים עמידים מאוד, קטנים יחסית, שנועדו לשמור על התוכי בדרכים. קיימים כלובי רבייה, שהם מעט שונים מכלובי בית רגילים, ובין היתר יש בהם תאי הטלה מובנים. קיימים גם כלובים שמותאמים לחצר, וכן כלובים לתצוגה ואימון.

 

סיכום

בחירת כלוב לתוכי שלכם היא בחירה שאין להקל ראש בה. כמו שאתם משקיעים בחדר שלכם, שיהיה מרווח, ויכלול את כל הדברים שאתם צריכים, כך אתם צריכים להשקיע בביתו של התוכי שלכם. תצרכו להתייחס לגודל הכלוב, ולגודל הרווח בין הסורגים, ולהתאימם לגודל התוכי. בנוסף, גם לחומר ממנו עשוי הכלוב יש חשיבות רבה, וכן לסוג הכלוב. אם תקפידו על כל הדגשים הללו, תוכלו להיות בטוחים שהתוכי שלכם יהיה מאושר בביתו החדש.

 

כלובים

אולי יעניין אותך גם

תוכים
תוכים
איזה סוגי תוכי קיימים?

התוכים נחשבים ליצורים כריזמטיים ואינטליגנטיים, שכבשו אינספור אנשים בזכות הנוצות התוססות והיכולת המדהימה שלהם לחקות דיבור אנושי. במאמר מקיף זה, נחקור את הסוגים השונים של

קרא עוד »
זוג
תוכים
איך תוכים מביעים חיבה

תוכים הם מחיות המחמד הנפוצות והפופולריות ביותר בארץ ובעולם. איך לא? הציפורים המהממות ביופיין, החכמות להפליא, ולעיתים אפילו בעלות יכולת דיבור, ניחנות ביכולת מיוחדת לשבות

קרא עוד »