חיפוש

קולר או רתמה? מה הכי בריא לכלב שלך?

כאשר מתלבטים בין קולר או רתמה ישנם מספר דברים חשובים לדעת, האם משיכה חזקה בקולר יכולה לגרום נזק לכלב שלכם?. חשוב לזכור כי צוואר הכלב אינו שונה מבחינת מבנה מצוואר בני האדם, ולכן בדומה לנו גם להם יש איברים רגישים וחשובים שיכולים להיפגע במגע לא זהיר. לשאלה האם עדיף קולר או רתמה נענה במאמר זה ונבין מה ההחלטה חשובה שאתם כבעלי כלבים צריכים לקבל לפני שאתם מחליטים באיזו אופציה לבחור, לפי מבנה גוף הכלב והצרכים שלו ושלכם יחד.

 

איך לבחור קולר?

לקולר מספר תפקידים, הוא מאפשר לנו לזהות בקלות את הכלב ומאפשר לחבר את הרצועה המשמשת אותנו להולכת הכלב והגנה מפני מצבים או דברים היכולים לסכן את הכלב. לרוב הקולר מפשר לנו להבין כי הכלב שנמצא מולנו הוא כלב עם בעלים ולא כלב רחוב. כלב הנמצא ללא קולר ישר נחשד ככלב רחוב ויכול אף להגיע להסגר במידה ולא יימצאו בעליו בעזרת צ'יפ או זיהוי כלשהו על הכלב. ישנם כמה סוגים של קולרים, קולר בד, קולר דמוי עור, קולר עם אבזם מגנטי קולר חנק לאילוף וקולר דוקרנים שאינו מומלץ כלל.

 

איך לבחור רתמה?

הרתמה מאפשר לתמוך בכלב באופן מלא ומתלבשת על גוף הכלב בדיוק המאפשר לתמוך בבית החזה ולמנוע את השפעות הקולר על צוואר הכלב. ישנן כמה סוגי רתמות, הרתמה הרגילה שכולנו מכירים מתלבשת בצורה נוחה על חזה הכלב ומגיעה בשלל צבעים, עיצובים ומידות. רתמת איזי ווק היא רתמה אשר מונעת מהכלב לרוץ קדימה כך ומפזרת את כל העומס מהלחץ המופעל בצורה שווה בגוף. רתמת פה לא נחשב מומלצת במיוחד כיוון שהיא מותאמת בעיקר לכלבים אגרסיביים שמושכים את הרצועה בחוזקה.

 

איך לבחור את הרצועה המתאימה?

במגזין לכלבים ניתן למצוא שלל המלצות בנוגע ליתרונות וחסרונות הקולר והרתמה, חשוב לזכור כי אחרי שהחלטתם מה מתאים לכם יותר רצוי לשדך לבחירה את הרצועה המתאימה. כדאי לבחור ברצועה באורך של 1.5-2 מטר, כך שתתאפשר לכם שליטה נוחה בכלב. רצועה אשר נמתחת לאורך גדול אינה מומלצת כיוון שהיא אינה מאפשרת שליטה מספיק טובה בכלב.

 

מה חשוב לדעת?

כאשר משתמשים ברצועות בד רגילות המתחברות לקולר באורך של מטר וחצי שהן הפשוטות יותר, הן מוכחות כנוחות ומומלצות יותר. על מנת לבחור את הקולר או הרצועה המתאימה חשוב לקחת בחשבון את אופי הכלב, את הגזע שלו ועד כמה אתם מוכנים להשקיע כיוון שישנם מבחר מותגים המציעים רתמות וקולרים עם עיצובים העשויים מחומרים שונים ומחירים שונים בהתאם.ראש הטופסתחתית הטופס

 

לסיכום:

בסופו של דבר אין תשובה אחת למה עדיך רתמה או קולר, מדובר בנוחות שלכם ומה אתם חושבים שיהיה עדיף יותר לכלבכם. ישנו מבחר גדול של קולרים ורתמות ובצעו את ההתאמה הטובה ביותר עבור כלבכם ועבורכם.

צווארון או רתמה

אולי יעניין אותך גם