חיפוש

מה ההבדל בין לכידת חולדה לבין לכידת עכבר?

משפחת העכברים ומשפחת החולדות, הינם קרובי משפחה ושייכים למשפחת המכרסמים המפורסמת והידוע לשמצה. למעשה, לנו, בני האדם אין עניין בהם אך לעיתים להם יש עניין אתנו כאשר הן מחליטות לפלוש לאזורי מגורינו ולנסות להשתלט על המזון שנמצא בארונות המזווה שלנו. כמובן שפלישה מסוג זה אף פעם לא נעימה ובטח שהיא לא רצויה, אך בכל זאת, אם חלילה נפלתם בגורל זה, אל תהססו לפנות לאיש מקצוע שייתן מענה יעיל ולאורך זמן.

 

מאיפה הם באים? ואיך אפשר למנוע מהם כניסה לאזורי מגורים? ומהי השיטה הטובה והיעילה ביותר לתפיסתם והרחקתם?

ראשית, עכברים וחולדות נמשכים למקורות מזון שנמצאות בכל מקום, על הרצפה, בארונות, בפחי זבל ועוד. הן חיות בדרך כלל במחילות מתחת לאדמה ולכן ככל שאנחנו רואים אזורי בנייה ענפה באזורי מגורים, כך עולה מכת המכרסמים באותו האזור, משום שפוגעים להם באזורי המחייה שלהם. מניעת כניסתם לדירות ולבתים פרטיים תלויה ברמת הקרבה למקומות חפירה וגם כמובן בחריצים וסדקים ופתחים שונים ברחבי הבית שיכולים להוות כניסה ויציאה מבחינתם. כמו כן, מהרגע שזיהינו כניסה של מכרסם חשוד עכבר או חולדה, עלינו לקרוא מיד לאיש מקצוע – לוכד עכברים שמכיר את התחום היטב כדי שיוכל לבדוק ולאתר את מקור כניסתם לבית ועד לכדי לכידתן.

 

מה הן שיטות הלכידה המוכרות והידיעות שקיימות היום?

חשוב לציין שלכידת עכבר או חולדה היא איננה שונה מבחינת הטכניקה אך יחד עם זאת, יש שוני גדול מאוד בין עכבר לחולדה, שכן עכבר הוא מאוד פחדן וחששן, ואילו חולדה היא יותר אמיצה ותוקפנית. לוכד חולדות יכול לזהות די בקלות אם נכנס אליכם עכבר או חולדה, לפי גללי צואה, לפי התיאור שלכם, האם זה עכבר גדול – מתאים יותר לחולדה, האם זנב ארוך יותר – גם כן מתאים לחולדה ועוד סימני זיהוי. אופן הלכידה ייעשה בשני מישורים:

  • לכידה על ידי על ידי מלכודות קפיץ או מלכודות דבק, מוטות לכידה ועוד, ואם התמזל המזל והלוכד שהגיע לדירתכם "תפס על חם" את החולדה או עכבר, הוא יתפוס אותו עם הידיים וישחרר אותו בחורשה רחוקה. חשוב להדגיש שלכידת מכרסמים אלו לפי שיטה זו לא מונעת חזרה של נוספת של מכרסמים אלו, כי אם יש אחת, אז יש עוד הרבה מאוד.
  • הדברה באמצעות פיזור רעל במקומות אסטרטגיים וספציפיים על פי שיקול דעתו של המדביר. חשוב לציין שרעל עכברים מסוכן ביותר לבני האדם ולחיות המחמד שגרות בבית ולכן זה ייעשה רק על ידי איש מקצוע.

 

לסיכום אף אחד לא מעוניין לגור בכפיפה אחת עם אורחים לא רצויים

מספיקה פעם אחד בודדת שייכנס עכבר או חולדה לביתכם, משום שזהו סימן לבאות שעלולות להגיע. כדי שחלילה זה לא יקרה, דאגו לקרוא למומחה בתחום.

בעל חיים

 

אולי יעניין אותך גם