חיפוש

מהו שטיח הרחה לכלב והאם זה עוזר באילופו

לאלף כלבים זה לא דבר קל במיוחד, אבל זה לגמרי אפשרי. בעיקר כדאי לאלף אותם כשהם עוד צעירים וגורים, אך ניתן בכל שלבי הזמן לעשות זאת. צורות האילוף הן שונות ומגוונות כאשר ניתן להשתמש במוצרים שונים. שטחי הרחה הם דבר נפלא שעוזר לכלבים במובנים שונים. האם שטיחי הרחה גם עוזרים לאלף כלבים? על כך ועוד מוזמנים ומוזמנות לגלות ולקרוא בכתבה שלפניכם.

 

איך לאלף כלבים?

כשזה נוגע לתחום של אילוף כלבים כמובן שיש כמה שיטות, כאלה שעובדות על כלב אחד ועל אחר פחות, כאלה עם מזון וכאלה בלי. ראשית, חשוב להבין מתי כדאי להתחיל לאלף כלבים, כאשר במידה ואימצתם גור תינוק, עדיף ישר בהתחלה להתחיל את התהליך. חשבו על כך שזה כמו תינוק, בהתחלה כבר נהוג לדבר איתם וללמד אותם מה שניתן בכדי שיבינו בגיל צעיר ויתפתחו כמו שצריך.

במידה ואימצתם כלב שהוא מבוגר יותר ואינו מאולף, עדיין תוכלו לעשות זאת, רק כעת התהליך אולי יכול להיות קצת ארוך יותר. זכרו שאותו כלב חי וגדל במשך שנים לאורך סגנון מסוים ואתם עכשיו רוצים לשנות אותו. לכן, בכדי להרגיל אותו לסגנון אחר על ידי אילוף, תצטרכו סבלנות ולהבין שזה יקח לא מעט זמן.

 

עם מה להתחיל?

יש כמה פקודות בסיסיות וחשובות שכדאי להתחיל ללמד את הכלב בשלב ראשוני של האילוף. כאשר "לשבת או שב" היא פקודה חשובה. הפקודה הזו עוזרת לכם להתנהל יחד עם הכלב בצורה שהוא ילך כשצריך, יאכל, לא יתנפל על אורחים כשמגיעים ועוד. תוכלו לתת לו חטיף או משחק שהוא אוהב במידה והוא ימלא אחר הפקודה.

"רגלי/ לידי" זו עוד אמירה שכדאי להכיר וללמד את הכלב שלכם. כאשר המשמעות שלה היא שאתם מבקשים מימנו ללכת לצידכם, לא לברוח או להישאר תקוע במקום. בצורה זו הוא ילך איתכם באותו קצב וזה יעזור להליכה של שניכם להיות נעימה וקלה יותר. פקודה זו תוכלו ללמד אותו באמצעות טיול והליכה שאתם עושים יחד.

 

מה יכול לעזור?

כשמדובר באילוף לא תמיד מספיקות רק מילים בכדי להבהיר לכלב למה שאתם מתכוונים, לכן יש כל מיני עזרים אפשריים לשימוש. כך לדוגמא תוכלו לתת לו חטיף או ממתק כשהוא עושה את הפעולה, או צעצוע מיוחד שאתם מביאים לו רק במצב כזה. כמו כן, תוכלו להשתמש במוצר של שטיח הרחה לכלב.

השטיח מסייע לפתח את יכולות החשיבה של כלבים, לפתח עצמאות, עוזר להם בעניין של פריקת אנרגיות ועוד. כמו כן, מאפשר הסחת דעת מגירויים, דבר שיכול לעזור לכם כשאתם מעוניינים לאלף אותו ושהוא יקשיב לכם ולא יתעסק בדברים אחרים.

 

בסיכומו של דבר

ניתן לאלף כלבים בצורות ודרכים שונות, עם אוכל, בלי, עם צעצוע ועוד. דרך שיכולה לעזור לכם היא באמצעות שימוש במשטח הרחה שעוזר לכלב להיות ממוקד ושדעתו לא תוסח מגירויים בסביבה.

אזור הרחה לכלב

 

 

אולי יעניין אותך גם