חיפוש

מדוע חשוב לאמץ כלבים?

תהליך הסתגלות עם הכלב

תהליך האימוץ הוא תהליך מהיר יחסית ובו, לאחר קבלת ההחלטה איזה כלב מבין הכלבים מאמצים, מוציאים אותו מהכלוב, חותמים על מסמכים ומתחילים את תהליך ההסתגלות. תהליך זה הוא לא תהליך קל או פשוט, צריך להשקיע בו לא מעט בכדי להגיע לתוצאה רצויה בה הכלב ובני הבית חיים באושר ובכיף יחד. למרות הקושי של ההתחלה, חיי כלבים עומדים על סביב 15 שנים, ולכן תקופת ההסתגלות הראשונית שווה את הקושי וההשקעה בשביל שנים ארוכות של חברות ואהבה.

 

מעשה טוב למען יצור חי

בעלי חיים רבים היום חיים במכלאות ובכלובים ואף ברחוב כיוון שאין להם בית חם שידאג להם. מצב זה הוא לא פשוט משום שלמדינה אין תקציבים רבים למען כלכול ותמיכה באותם מכלאות ועמותות הפעולות למען שלומם של הכלבים עד רגע האימוץ. ביצוע אימוץ של כלב הוא תהליך חשוב ומדהים וניתן להגיד בפה מלא כי בזכות האימוץ יש להסיק כי הצלתם את חייו והענקתם לו אהבה, חום וביטחון שהוא לא היה מקבל בכלוב, ברחוב או במכלאה.

 

פיתוח אחראיות אישית

בין אם אתם צעירים בתחילת בניית דרכם העצמאית או בין אם אתם הורים ומשפחה עם ילדים, אימוץ כלב והכנסתו לעולמכם מצריך ממכם אחראיות אישית גדולה מאוד. על ידי הכלב ניתן ללמוד על עצמך דברים מדהימים כמו פיתוח אחראיות, דאגה, חברות, יכולות חינוך ועוד. כיוון שגידול כלב הוא תהליך שיש להשקיע בו, להנות ממנו ולהוסיף אותו לשגרת חייכם, לומדים להיות אחראים לצרכיו האישיים ולהטיב את היום יום שלו, וגם את שלכם.

 

הגדלת הלב

כיוון שמתווסף עוד יצור החי איתך באותו הבית ובאותו החלל, וכיוון שהוא צריך אותך בשביל להתקיים, נוצר ביניכם קשר קרוב. קשר זה, של תלות ואחראיות מבוסס על אהבה ללא תנאים, רק מעצם היותך הבעלים שלו. אהבה זו מגדילה את הלב בצורה משמעותית, מרחיבה את המשפחתיות שיש בבית וגורמת לאדם המגדל את כלבו להרגיש כאילו הוא אף פעם לא לבד, גם בימים טובים ובעיקר בימים הקשים.

כלבים הם יצורים חיים אינטליגנטים ומבינים היטב את סביבתם, ורבים מהם בעלי יכולת להבין את בעליהם רק לפי התנהגותו ושפת גופו. על ידי כך, הכלבים יודעים להיות שם כשצריך, ובכך הרגשת הבדידות הולכת ופוחתת, כשהכלב שלך לצידך.

 

מציאת חבר נפש לשנים רבות

הכלבים יודעים לזהות ריחות בצורה יוצאת דופן, ולכן הם סיגלו לעצמם התנהגויות ספציפיות בזכות יכולות הריח. הזיהוי של ריח הבעלים המגיע הביתה, הרחת הזיעה הנוטפת מגופו כשהוא לחוץ ועוד,  הם רק דוגמאות קטנות המאפשרות לכלב להכיר את בעליו לעומק. על ידי כך, נוצר קשר עמוק ואמיתי בין הכלב לבעלים. אין הרבה דברים כיפים כמו לחזור הביתה, וגוש פרווה חמוד על ארבע רגליים מקשקש בזנב וכל כך שמח, רק כי חזרת, הביתה. לכו לאמץ כלב, בשביל שתמיד ישמחו לקראתכם כשתחזרו הביתה.

 

כלבלב

אולי יעניין אותך גם

כֶּלֶב
כלבים
3 טיפים לאילוף הכלב שלך

בדיוק צירפתם לחיק המשפחה חבר חדש ופרוותי? או שאתם רוצים לחזק הרגלים טובים בכלבכם המבוגר? כן או כך זה הזמן ללמוד מספר טיפים לאילוף בסיסי

קרא עוד »