חיפוש

כל הזכויות של לקויי ראיה – קצבה לכלב נחיה, פטור ממס ועוד

אם אתם או קרובים שלכם סובלים מלקות ראייה כלשהי, תדעו שיש לכם זכויות והטבות שונות שאתם זכאים לקבל. כדי שתוכלו לדעת בדיוק מהן הזכויות שלכם ואיך תוכלו להשיג אותן, יצאנו לפגוש את המומחים בתחום וחזרנו עם המידע המקיף בנושא. קראו את המדריך הנוכחי ותדעו מה בדיוק מגיע לכם.

 

האנשים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי, כידוע לכם, כתבנו תוך סיוע מטעם גורמים מקצועיים שמכירים את התחום באופן מעמיק. אנחנו יודעים מהן הזכויות שמגיעות ללקויי הראייה, אך כידוע, הדברים משתנים אחת לזמן מה. זו הסיבה שהחלטנו שלא להסתמך על המידע שיש ברשותנו ולקבל את המידע העדכני ביותר בתחום. הנה הגורמים שסייעו לנו ואנו מודים להם מקרב הלב על כך:

  • עורכי דין
  • עובדים סוציאליים
  • עובדי המוסד לביטוח לאומי

כעת, כשאתם יודעים שהמידע שתקראו בשורות הבאות הוא מבוסס ועדכני, אתם יכולים להמשיך ולקרוא את המדריך.

 

זכות מספר 1 שחשוב שתכירו – פטור ממס הכנסה

אם יש לכם לקות ראייה חמורה וקיבלתם אישור שמופיע בו שאתם בעלי עיוורון, אתם יכולים לקבל מיד ומבלי מאמץ פטור ממס הכנסה. כדי שתוכלו לקבל את הפטור, אתם תצטרכו להגיש את התעודה שברשותכם אל פקיד שומה שנמצא בעיר מגוריכם. אם אין לכם אישור על עיוורון, אתם צריכים להיות בעלי 100 אחוזי נכות או 89 אחוזי נכות משוקללים. במידה ואתם עומדים באחד מהקריטריונים הללו, עליכם להגיש את המסמכים שמאשרים זאת לפקיד השומה ולהמתין לקבלת הזמנה לוועדה במוסד לביטוח הלאומי.

 

זכות מספר 2 שחשוב שתכירו – קצבה

לאדם בעל לקות ראייה יש זכות לקבל קצבאות שונות. להלן 2 הקצבאות המוכרות ביותר שניתן למצוא בביטוח הלאומי:

 

קצבת נכות כללית

קצבה זו מוענקת בהתאם למצב הרפואי שלכם וליכולת שלכם להשתכר. אם אתם בעלי משפחה, כדאי שתדעו שתהיו זכאים לקבלת תוספת תשלום

 

קבלת שירותים מיוחדים

כל אדם בעל מוגבלות שזקוק לעזרה מאדם אחר (או במקרה הזה, מכלב נחייה) יכול לקבל קצבה שתלויה במבחנים שיבדקו את היכולת של האדם לתפקד באופן עצמאי.

 

הקריטריונים להגדרת לקות ראייה

חשוב מאוד שתבדקו אם אתם עומדים בקריטריונים שמוגדרים כ"לקות ראייה". כך תוכלו לדעת אם אתם זכאים לקבל את הזכויות שצוינו לעיל:

  • אם אתם לא יכולים לראות כלל, באופן מוחלט, גם באור יום וגם בשעות החשיכה
  • אם שדה הראייה שלכם מצומצם באופן משמעותי
  • אם הראייה שלכם מוגבלת באופן משמעותי (הכוונה לחדות ראייה שנמוכה מ- 60\3

 

לסיכום

אלו היו הזכויות שמגיעות לאנשים שמוגדרים כלקויי ראייה. אם אתם עונים על הגדרה זו, כדאי שתפנו בהקדם אל המוסד לביטוח לאומי או חברה שתסייע לכם להגיש תביעה במוסד לביטוח לאומי כדי שתקבלו את הזכויות שלכם.

לקוי ראייה

אולי יעניין אותך גם

לעצב אתר אינטרנט
כללי
איך מומלץ לעצב אתר של וטרינר?

בעידן הדיגיטלי של היום, אתר אינטרנט מעוצב וידידותי למשתמש הוא חיוני לכל עסק, כולל מרפאות וטרינריות. אתר אינטרנט משמש כחלון ראווה וירטואלי, ומציע ללקוחות פוטנציאליים

קרא עוד »
אוכל לכלבים
כללי
אוכל בריא לכלבים

מי שמגדל כלב בבית, מוצא את עצמו לא פעם תר אחר אוכל בריא לכלב שלו. מדובר בתהליך שמצריך היכרות עם הערכים התזונתיים שקיימים ברכיבים השונים

קרא עוד »