חיפוש

כלבים זה החיים – 4 עובדות על כלבים שלא ידעתם

מי לא אוהב כלבים? קיימות אינספור קהילות של אוהבי כלבים לשיתוף מידע וטיפים חשובים. אז אם אתם בעלי כלבים, הנה כמה עובדות מעניינות שכדאי לכם לדעת.

 

כלבים רואים אחרת מבני אדם

אתם יוצאים לטיולים עם הכלב שלכם כל הזמן, רואים אותו מסתכל סביב ובוחן את הסביבה. האם יצא לכם לשאול את עצמכם מה הוא רואה?

כלבים הם בעלי ראייה דיכרומטית, כלומר הם רואים רק שני סוגי פיגמנטים, לעומת שלושה שרואים בני אדם. כך למשל, הם לא יכולים להבחין בין הצבע ירוק לבין צבעים אחרים, כמו אדום וכתום. בנוסף, חדות הראייה של כלבים נמוכה מזו של בני האדם.

חשוב לציין שקיימים יתרונות אחרים לחוש הראייה של כלבים שמפצים על חסרונות אלה. למשל, לכלבים יש שדה ראייה רחב יותר – 250 מעלות לעומת 180 מעלות לבני אדם, וכן ראיית הלילה שלהם טובה יותר.

 

כלבים צריכים להיזהר משוקולד

כל בעלי הכלבים לפעמים רוצים לפנק אותם באיזה חטיף טעים. עם זאת, חשוב לדעת ש"פינוקים" רבים הם לא טובים לכלבים ואף עלולים לסכן את חייהם.

אחד מהמאכלים הללו הוא שוקולד. מחקרים הוכיחו שהרכיב הכימי "תיאוברומין" הקיים בקקאו לא מתעכל במהירות אצל כלבים, ולכן הוא מצטבר במערכת העיכול שלהם ועלול להגיע לרמה רעילה.

לכן, בפעם הבאה שאתם רוצים לתת צ'ופר לכלב שלכם, מומלץ לוודא, למשל באתר אוהבי חיות מחמד, שלא מדובר במאכל מסוכן.

 

כלבים מסייעים לבריאות שלנו

כלבים לא רק משמחים אותנו מאוד, אלא גם עוזרים לנו להיות בריאים יותר! כך, מחקרים הראו כי קשישים שגידלו חיות מחמד ביקרו כ-20% פחות אצל הרופא.

אחת הסיבות לכך היא שכלבים מוציאים אותנו מהבית ומגבירים את הפעילות הגופנית שלנו. סיבה נוספת היא שאינטראקציה עם כלבים, בדגש על ליטוף, מובילה להפרשת הורמונים כמו אוקסיטוצין וסרוטונין שגורמים לנו להרגיש טוב ומפחיתים מתחים שגורמים להעלאת לחץ הדם.

 

כלבים קנאים כלפי הבעלים שלהם

אם יוצא לכם ללטף כלב אחר ברחוב ולפתע לראות את הכלב שלכם מתנהג בתוקפנות, אל תהיו מופתעים, הכלב שלכם מקנא לכם. כך, מחקר שנערך בניו זילנד מצא שכלבים הפגינו התנהגויות קנאיות כאשר חשבו שהבעלים שלהם מתייחסים לכלב אחר, אך לא כאשר הבעלים התייחסו לדברים אחרים.

 

אין על כלבים

לסיכום, גם אם חשבתם שאתם יודעים כבר הכל על הכלב שלכם, תמיד אפשר לגלות עוד פרט מעניין שלא ידעתם קודם. עובדות מעניינות נוספות ניתן למצוא באתר "אוהבי חיות מחמד".

אז בפעם הבאה שאתם יוצאים לטיול עם הכלב, זכרו שהוא רואה את העולם בצורה קצת אחרת מכם, הקפידו לא לתת לו מאכלים שעשויים לסכן אותו כמו שוקולד, אל תופתעו שהוא חושף שיניים על כלבים שמתקרבים אליכם, והעניקו לו עוד איזה ליטוף לטובת הבריאות שלכם!

חיית מחמד

 

אולי יעניין אותך גם