חיפוש

ניתן לקבל החזר מס עבור כלבי עבודה בחוות חקלאיות?

נהוג לומר שהכלב הוא ידידו הטוב ביותר של האדם. כלבים משולבים כיום כבעלי תפקיד בתוך שכבות אוכלוסייה שונות ומהווים חלק בלתי נפרד מחיי היום יום. אך האם ניתן לקבל החזר מס על הוצאות הכלבים?

 

כלבי עבודה

עוד מימי קדם נעזר האדם בכלבים, כלבי מרעה וכלבי שמירה אשר השגיחו נאמנה על רכושו. היום השימוש בכלבים לא נפסק אלא רק הולך ומתרחב. אופיים הנוח והנאמן של הכלבים מאפשר עבודה משותפת בין האדם לכלבו ותוצאות מיטביות בתחומים שונים.

 

כיצד האדם נעזר בכלב?

קיימים סוגים שונים של כלבי עבודה

כלבי נחייה וליווי בעלי מוגבלויות – כלבים אשר עברו הכשרה ללוות בעלי מוגבלויות ועזרה בתפקוד היום יומי שלהם. המוכרים ביותר אלה כלבי נחייה לעיוורים.

כלבי טרפיה – כלבים שמעניקים תמיכה נפשית למאותגרים רגשית. כלבים כאלו מגיעים אל מחלקות שונות בבתי חולים ובמחלקות פסיכיאטריות ושולחים חום ואהבה לכל מי שזקוק לכך.

כלבי הצלה – כלבים של כיבוי אש או משטרה אשר עוזרים באיתור נעדרים באסונות לפי הריח.

כלבי משטרה – חוקרים לכל דבר. מאתרים חשודים באמצעות החושים החדים שלהם.

כלבי עבודה חקלאית – העבודה הראשונה והוותיקה ביותר של ההולכים על ארבע נדרשת עד היום. כלבים מהווים שומרים בחוות חקלאיות שונות, שומרים על היבול או על חיות החווה תוך אהבה גדולה לבית ולבעלים.

 

הוצאות שמשלמים על כלבי עבודה

אין ספק שהחזקת כלב אינה דבר זול. הכלב מדורש טיפול מקיף וסדיר, כמעט כמו בני אדם. אילו הוצאות נאלצים לשלם בעלי החווה החקלאית על כלביהם?

  • טיפול וטרינרי – טיפול רפואי הדרוש לחיים תקינים ובריאים של הכלב. טיפול וטרינרי כולל חיסונים סדירים, התקנת שבב וטיפול בכל צורך רפואי שיעלה.
  • אילוף – כלב בעל תפקיד לעיתים יצרך לעבור הכשרה ואילוף מוקפד על מנת לבצע את תפקידו כשורה
  • אוכל ומים – גם הם נדרשים למחייתו של הכלב

 

האם מגיע לבעל חווה החזר מס על כלב עבודה?

ובכן, תלוי בחווה ותלוי בכלב. כל מקרה לגופו. מס הכנסה מעניק החזרי מס על הוצאות מוכרות, כלומר, הוצאות הכרחיות לקיום ההתפרנסות והעבודה. במידה וניתן להוכיח שהכלב היו תנאי הכרחי לקיום הלך חיים נורמטיבי בחווה, ובלעדיו תהיה פגיעה בהכנסה, זו חד משמעית עילה לבקשת החזרי מס. ככל שהבקשה תהיה מפורטת ומדויקת יותר – כך הסיכוי לזכאות החזרי מס תהיה גבוהה יותר.

מס הכנסה לא נותן החזרי מס על כלבי מחמד רגילים, על כן חשובה ההוכחה שאכן לכלביכם יש תפקיד חשוב בתוך החווה והוא מהווה גורם רלוונטי על הגורמים הכלכליים בחווה. מומלץ להציץ באתר החזר מס על מנת לקבל עוד פרטים והדרכה נכונה ממומחים שיקלו עליכם את התהליך ויאפשרו לכם לקבל את החזרי המס המגיעים לכם.

כלבים בחוות

אולי יעניין אותך גם