חיפוש

האם קל לאלף בולדוג צרפתי וכמה זמן זה לוקח

אנחנו מקבלים אינספור פניות מבעלים של בולדוגים צרפתיים לאחרונה.

לא מעט אנשים שואלים אותנו לגבי אילוף של הגזע.

אחת השאלות הנפוצות ביותר נוגעת לרמת הקושי של האילוף (שכן, מדובר בכלב שידוע בעקשנות שלו).

השאלה הנפוצה השנייה שנשאלנו הייתה – כמה זמן זה צפוי לקחת?.

כדי שנוכל לענות לכולם ביחד על השאלות הללו, יצאנו לפגוש את המומחים בתחום וחזרנו עם כל התשובות שאתם רוצים לשמוע בנושא.

 

רקע אודות הגזע

בולדוג צרפתי, הכלב שיגרום לכם לסובב ראשים ברחוב הגיע במקור מאנגליה ולא מצרפת. האגדה מספרת שבזמן המהפכה התעשייתית, מהגרים אנגלים הגיע לצרפת עם הכלבים שלהם לצרפת (שם הם לא התקבלו בחיבה, אבל זה כבר למדריך אחר) ומכאן, הגיע השם שלו. אלו היו 10 שניות עם פרטם חשובים על ההיסטוריה של הכלב שלכם. עכשיו, אפשר להמשיך לשאלות שלשמם התכנסנו במדריך הנוכחי.

 

האם קל לאלף כלב בולדוג צרפתי?

אם כבר יש לכם כלב בולדוג צרפתי בבית, אנחנו בטח לא צריכים לספר לכם על העקשנות שלו. כך שעובדה זו יכולה להעיד על אופן האילוף. כידוע, ככל שהכלב יותר עקשן ועומד על שלו, כך יהיה צורך למצוא דרכים ייחודיות לאלף אותו. אבל רגע, אל תחליטו ישר שאתם פורשים. אתם פשוט צריכים לדעת שהכלב שלכם דורש אילוף מאוד מסוים וזה לא נחשב לעניין מיוחד. לכל גזע יש את האופי הכללי שלו ולכל כלב יש את האופי והטמפרמנט האישי שלו. כך שבסופו של דבר, כל כלב מצריך אילוף פרטני שתואם לו.

 

אילוף של בולדוג צרפתי צריך להיעשות מיד בהתחלה

הבולדוג הצרפתי שלכם צפוי לחוות קושי בכל הנוגע לצייתנות ולקבלה של מרות (בין אם היא באה מצדכם או מצד גורם מוסמך לאילוף) וכדאי שתהיו מודעים לזה מראש. חשוב שתדעו שלבולדוג שלכם יש רמת אינטליגנציה נמוכה יחסית. אנו אומרים זאת מבלי כוונה לפגוע, זו עובדה כללית על הגזע ולא ספציפית על הכלב שלכם. כל שאילוף תהיה הדרך היחידה שתאפשר לכם לחיות בשלום עם הכלב שלכם באותו הבית. כדי שתוכלו להיות בטוחים שאתם פועלים נכון, אתם צריכים להתחיל בהליך אילוף ביום שבו הכלב מגיע אליכם לבית.

 

כמה זמן צפוי לארוך האילוף?

קשה מאוד לצפות את משך תהליך האילוף של הבולדוג הצרפתי שלכם, שכן, כידוע, לכל כלב יש אופי שונה משלו. עובדה זו משליכה על משך האילוף. הנה כמה פרמטרים שעשויים להשפיע על משך האילוף:

  • גיל הכלב (אם בוגר או גור)
  • האם יש טראומות שהוא עבר
  • כמה זמן עבר מאז שהגיע אליכם ועד תחילת הליך האילוף

 

סיכום

ניתן לומר כי אילוף של בולדוג צרפתי אינו משחק ילדים. הדבר עשוי לארוך זמן מה ואין אפשרות לקבוע מראש את תקופת האילוף הצפויה.

בעל חיים

 

אולי יעניין אותך גם