חיפוש

האם הרחקת יתושים תועיל לבעלי החיים בבית

כולנו מכירים את המכה, הקיץ מגיע ויחד איתו היתושים חוגגים, אך זה הרבה יותר ממה שחשבתם, היתושים הם לא מטרד רק עבורנו, אם יש לכם בעלי חיים בבית, יכול מאוד להיות שהם מפריעים גם להם. בכל אופן, אין ספק שהרחקת יתושים היא הצעד הנכון, אז הינה כמה דברים חשובים שאתם צריכים לדעת לגבי איך לדאוג להרחקת יתושים בדרך הנכונה, למענכם ולמעם בעלי החיים האהובים שלכם.

 

יתושים עלולים להיות מטרידים ומסוכנים

כולנו מכירים את המטרד הזה, אך אולי לא ידעתם שיתושים עלולים להיות מזיקים ומסוכנים גם עבור בעלי החיים שלכם בבית. יש הרבה חרקים שהם מסוכנים עבור חיות הבית שלכם, הרבה פעמים העקיצות מהיתושים והחרקים האחרים, עלולות לעורר תגובות אלרגיות למיניהן, ולעיתים זה אפילו עלול להוביל להשלכות חמורות שיהיה מאוד קשה לטפל בהן.

 

אז מה עושים

בכל זאת, הקיץ מגיע, ויחד איתו עונת היתושים והחרקים, אז בעיקר קודם כל צריך להיות ערניים, לשים לב שבעלי החיים שלכם לא נכנסים לשיחים גדולים שם אתם לא תוכלו לקראות מה קורה, וכדאי לקחת איתכם מים לכל מקום, למקרה של עקיצה, כך תוכלו לשטוף את המקום ולפנות את בעל החיים למרפאה הקרובה. בביתכם, כדאי לקחת אמצעים כמו התקנת רשת נגד יתושים ובכלל כל מה שנחשב מרחיק יתושים יוכל לעזור.

 

מי הם היתושים

יתושים בישראל מגיעים בשלושה סוגים בדרך כלל, יתוש בית הוא הנפוץ ביותר וגורם לרוב מטרד העקיצות, הוא מתפתח במים עם חומר אורגני כמו מי ביוב מזוהמים. הסוג השני עלול להעביר את מחלת המלריה, נקרא יתוש אנופלס. והסוג השלישי האלים יותר נקרא יתוש הטיגריס האסייתי, הסוג הזה נחשב לאחד מיתושים הטורדניים ביותר ורבים מגיבים אליו בתגובה אלרגית יותר מהתגובה לעקיצות מהיתושים האחרים.

 

מניעת הופעתם

ניתן להפחית את הסיכוי שהם יופיעו, אך לא ממש למנוע לחלוטין, גם ההדברה בשוק היא זמנית. ניתן לטפל במקורות מים בבית ובגינה, אפילו הצטברות מים בצלוחיות מתחת לעציצים עלולה להוביל להתרבות של היתושים. ניתן גם להשתמש בתאורה מזמינה חרקים ובכך להרחיקם מפינות הישיבה. גם מאוורים יכולים לעזור ולמנוע התעופפות של היתושים במהלך הלילה.

 

פתרון יעיל במיוחד

רשתות זהו פתרון מוכר וטוב מאוד, היעיל ביותר שראינו עד כה, ניתן לרכוש רשתות אלו להוסיף אותם לחלונות קיימים, יש גם רשתות הזזה, רשתות נשלפות ורשתות גלילה. יש אפילו רשתות שקופות שמאפשרות ליותר אוויר לעבור ולהיכנס.

 

האם הדברה יעילה

לא תמיד יש טעם לבצע הדברה, רשתות זה בדרך כלל הפתרון העדיף, בעיקר בגלל החומרים הרעילים והעובדה שבסוף זה מוביל להרחקה זמנית של היתושים אם בכלל.

 

לסיכום

יש המון שיטות הרחקת יתושים, חשוב להבין שגם עבורכם וגם עבור בעלי החיי שלכם מדובר במטרד שלרוב זה מציק, אבל במקרים מסוימים גם עלול להיות מסוכן. הדרך הטובה ביותר להתנהל במצבים האלו זה לדאוג לפתרונות הרחקה כמו רשתות וחומרים פשוטים ולא מזיקים שיוכלו להקל לצמצם את הבעיה.

בעל חיים

 

אולי יעניין אותך גם