חיפוש

האם הדברה מסוכנת לחיות המחמד שלכם ואיך תגנו עליהם

חיות המחמד שלכם הם חלק מהמשפחה, ובמצב של מזיקים מכל מיני סוגים, טבעי שתרצו לעשות הדברה, אך קודם חשוב שתדעו מה עושים במצב שכזה. יש המון דרכים לעשות הדברה מבלי לפגוע בחיות המחמד שלכם, אך חשוב לדעת את הסיכונים, האפשרויות השונות, ולמצוא את הדרך הנכונה בשבילכם שתשמור על חיות המחמד שלהם בטוחים ומוגנים.

 

קודם כל, אילו מזיקים מסוכנים לחיות המחמד שלכם?

כמובן שכך או כך אף אחד לא רוצה מזיקים בביתו, אך לבעלי החיים שלכם יש סכנה ממשית מול המזיקים שעלולים לפלוש אליכם הביתה. פרעושים לדוגמא יכולים לגרום לבעלי החיים לגרד ולפצוע את עצמם ולהיות נתונים למחלות. קרציות עלולות להעביר מחלת ליים שתפגע באיברים שלהם, יתושים עלולים להעביר מחלות טפיליות ובעיקר להוות מטרד קשה.

 

אפשר לעשות הדברה כשיש לכם חיות מחמד

א תזמינו חברת הדברות מקצועית כמו קוברה הדברות גם הם יגידו לכם, שכן זה אפשרי לעשות הדברה כשיש חיות מחמד בבית. קודם כל תרצו לרוב לנסות להימנע מריסוס, וללכת על שיטות אחרות ופחות מזיקות שלא יהוו סכנה לחיות שלכם. יש מקרים שזה יותר בעייתי, כמו פרעושים לדוגמא, שבמקרה כזה צריך לעשות ריסוס אך להרחיק את החיות שלכם.

 

הדברה ידידותית, יש דבר כזה?

מבחינת ריסוס, לא קיים חומר הדברה לריסוס שלא משפיע על בריאות של בעלי החיים, אך כן יש חומרים שהם בטוחים יותר. יש חומרי ריסוס להדברה שמסכנים בעלי חיים אך לזמן קצר, ומוודאים שהחיות ישהו מחוץ לבית לטווח של שש, שמונה שעות גם לאחר ההדברה. ואז לאחר פרק הזמן הזה, חיות המחמד שלכם יוכלו לחזור לביתכם בבטחה ובלי סכנות.

 

פתרונות חלופיים

מלבד האפשרות של הרחקת חיות המחמד שלכם לכמה השעות או יותר, יש דרכים נוספות שיוכלו לאפשר הדברה בטוחה עבורם.

  • הדברה ירוקה – מדובר בהדברה שמבוססת על חומרים טבעיים, כך שהסכנה מהם פוחתת והזמן שחיות המחמד שלכם צריכים לשהות מחוץ לבית פוחת משמעותית.
  • פיתיונות ג׳ל – הדברה זו של חרקים, תיקנים, נמלי אש ועוד, נעשית על ידי פיתיונות מורעלים שמגיעים בקפסולות, שהמדביר צריך לפזר במקומות שבעלי החיים לא יוכלו להגיע אליהם.
  • לכידה – סוג נוסף להדברה, זו לכידה במקום הרעלה. מתאים במצב של חולדות ועכברים בדרך כלל. מדובר בפיתיונות, תיבות האכלה, בכדי שיהיה אפשר רק ללכוד את המזיקים ולשחרר לטבע, בלי כימיקלים או דברים שיפגעו בחיות המחמד שלכם.

 

דגשים בהזמנת חברת ההדברה

קודם כל, חשוב שתדעו שבבתים עם חיות מחמד מומלץ לעשות הדברות עונתיות שעוזרות לשמור על בריאותן. חשוב מאוד כשאתם מזמינים חברת הדברה, להציג בפני המדביר על כך שיש לכם חיות מחמד ולוודא שתקבלו שירות בהתאם. ובנוסף לאחר ההדברה לבחון ולוודא את מצב חיות המחמד שלכם, לא תהיה שום בעיה כל עוד תנהגו באחריות וערנות.

הדברה

אולי יעניין אותך גם