חיפוש

באיזה גיל כדאי להתחיל אילוף לכלב?

הכנסת כלב לחיים הוא צעד מדהים, חשוב וגדול התורם רבות לחיק המשפחה ומוסיף הרבה אושר וכיף, אך כולל בתוכו גם אחראיות רבה.

בכדי ליצור חיים משותפים נעימים לבעלים ולכלב, יש לעבוד על החינוך, המשמעת ודרכי התנהגותו של הכלב עוד מחייו כגור בכדי להגיע לתוצאות הרצויות.

 

מה רוצים להשיג באילוף כלבים

אילוף הכלב שלך הוא חלק חשוב מאוד בקשר בין כלב לבעליו ובמציאת אורח החיים המשותף באותו הבית. האילוף כולל הבנה של הכלב מהם גבולותיהם של דרכי ההתנהגות המצפים ממנו, מה מותר ומה אסור, כיצד יש לנהוג כלפי חפצים, אנשים וכלבים נוספים, ומהי בעצם מטרת הבאתו לחיק המשפחה ולבית הבעלים.

ישנם בעלים רבים המאמצים כלבים למטרות שונות ובהתאם לכך גם יתבצע אילוף שונה. כלבים המיועדים לשמירה על משקים או על חצרות יאולפו בצורה כזו שיצליחו לזהות ולפעול כנגד אנשים הפורצים לשטח. כלבים אשר מאומצים למטרות מתן עזרה עבור אנשים בעלי מוגבלות מסוימת כמובן שמאולפים אחרת ועם דגשים אחרים באילוף בכדי לשמש לעזר עבור אותם אנשים, ועוד.

 

האילוף של גור לבין אילוף כלב בוגר

במידה ואימוץ הכלב וצירופו למשפחתכם נועד למטרת גידול כלב והנאה של כלל בני הבית מנוכחותו, יש לאלף נכון או לקחת מאלף בכדי להגיע להתנהגויות הרצויות. כמו עם תינוק, כך גם עם כלב – ככל שהחינוך ולימוד דרכי ההתנהגות המקובלים יתחילו מוקדם ככל היותר, כך הם ייושמו מהר יותר וטוב יותר. לכן קיים הבדל באילוף ובמהירות השגת תוצאותיו בין אימוץ של גור כלבים צעיר לבין אילוף של כלב בוגר.

 

הגיל הטוב ביותר לתחילת אילוף גור

הגיל המומלץ להתחלת השקעת אילוף הגור מתחיל החל מגיל 8 שבועות. בהגעתו לגיל זה החלה הבנתו הבסיסית על העולם ובזכות כך הפקודות יכולות להיות מיושמות מהר וטוב יותר. עד גיל שמונה שבועות הגור מעצב את אופיו, בוחן את האינטראקציה עם העולם והסביבה ולומד להבין את מקומו בקן המשפחתי.

מגיל חודשיים ועד גיל שבעה חודשים זהו פרק הזמן האולטימטיבי להשקעה באילופו של גור הכלבים. בשלב זה הגור מתחיל להתעניין ולהבין בסביבתו, ואף להצליח לשלוט בצרכיו ולהיות בעל משמעת בסיסית לפקודות בעליו. ההמלצה היא בתחילת האילוף, מגיל חודשיים ועד ארבעה חודשים להתמקד בעיקר בפקודות הכרחיות ומהותיות שיבנו את דרך התנהגותו בעולם, ורק לאחר מכן להוסיף פקודות נוספות.

 

נקודות האילוף החשובות שיש לשים עליהן דגש בתחילתו של האילוף

כפי שנאמר קודם לכן, ישנו פרק זמן קצר הנע סביב חמישה חודשים הנכונים ביותר לאילוף גור כלבים. הפקודות החשובות הראשונות שעליהן נשים דגש בתחילת האילוף יהיו אלו שישפרו את רמת חייכם בבית ויאפשרו לכם להתנהל עם כלבכם בבית בהמשך דרכם המשותפת.

חשוב לשים דגש על חינוך נכון, חשיפה לכלבים אחרים ולסביבה בכדי לא ליצור רתיעה בהמשך, משמעת עיקשת על פרמטרים החשובים לכם (לא לעלות על הספה, התנהגות נאותה לאורחים הנכנסים הביתה) וגבולות ברורים על המותר והאסור כחלק מחיי השגרה בבית.

 

 

אולי יעניין אותך גם

כֶּלֶב
כלבים
3 טיפים לאילוף הכלב שלך

בדיוק צירפתם לחיק המשפחה חבר חדש ופרוותי? או שאתם רוצים לחזק הרגלים טובים בכלבכם המבוגר? כן או כך זה הזמן ללמוד מספר טיפים לאילוף בסיסי

קרא עוד »