חיפוש

אלו הדברים שאתם צריכים לקנות ולעשות כדי לאלף את הכלב

אם אימצתם לאחרונה כלב חדש, קודם כל מזל טוב על החבר החדש שצירפתם למשפחה, עכשיו חשוב לדעת שאילוף זה חלק בסיסי מהתהליך בכדי לסגל אותו לסביבה החדשה ולחיים החדשים שלו. מדובר בתהליכי למידה בסיסיים וקריטיים, ועם הזמן תראו את השינויים ותבינו עד כמה זה דבר חשוב ועוזר. אילוף הכלב החדש צריך להיעשות בצורה נכונה ומסודרת, לכן בפניכם, מה הם הדברים שאתם צריכים בכדי להתחיל את התהליך.

 

מתי מתחילים את תהליך האילוף?

את האילוף של הכלב מומלץ להתחיל כמה שיותר מוקדם, כדי שהכלב יתרגל לקול שלכם, לפקודות ולהתנהגות שמצופה ממנו ללמוד כבר בהתחלה. אילוף מגיל צעיר גם יהיה קל יותר מאשר אילוף בגיל מבוגר, כך הכלב עוד לא יספיק ללמוד התנהגויות אחרות. גם כלב מבוגר ניתן לאלף זה פשוט יצריך תהליך ארוך וסבלנות מצדכם כדי שהכלב ילמד דברים מחדש.

 

פקודות ראשונות

בתור התחלה לפני הציוד, יש פקודות בסיסיות שתרצו לשלב בכדי למקד את תשומת הלב של הכלב שלכם ולעודד התנהגות רצויה. יש כל מיני פקודות התחלתיות אפשריות, והחלק החשוב ביותר זה לדבוק בבחירה שלכם ולשמור על קו אחיד ומילים מוגדרות בלי שינויים.

 

פריטי עזר שצריך לאילוף כלבים

ישנם הרבה דברים חשובים שתצטרכו שיעזרו לכם בתהליך האילוף של הכלב שלכם, יש ציוד מותאם ומיועד לאילוף שיקל לכם מאוד על החוויה וההצלחה של התהליך.

  • רצועות לכלבים – אחד הדברים הראשונים שתצטרכו זאת רצועת אילוף לכלב, עבור טיולים, יציאה מהבית בכלל, והתנהלות בבקרה. הרצועה תעזור לכם לכוון את הכלב להבין וללמוד שהוא צריך להישאר קרוב אליכם ובשימוש יותר חזק גם למנוע וללמד אוו להתרחק מדברים מסוימים או להימנע מסכנות שונות.
  • קולרים לכלבים – מוצר נוסף ובסיסי באופן כללי שחשוב מאוד לזכור, הוא קולר, אל הקולר מחברים את הרצועה באופן בטיחותי ובנוסף הוא משמש אמצעי לזיהוי הכלב במידה והוא ילך לאיבוד.
  • כלוב אילוף – זה מוצר שיכול לעזור לכם מאוד בעיקר בתחילת תהליך האילוף, כלוב אילוף לכלב יוכל לסייע לכם בסיטואציות רבות ושונות, נשיאה, מסע, טיסה, זה הופך למקום בטוח עבור הכלב ועוזר מאוד בתקופות התרגלות ומעברים.
  • גדר אילוף – אמצעי נוסף שיעזור לכם, זו גדר לאילוף כלבים, בעיקר מיועדת לכלבים קטנים או בינוניים, והיא עוזרת לתחום את המרחב האישי של הכלב, לעזור בהרגלי שינה במקום אחד אשר מיועד עבורו, עוזר בתרגול ארוחות בזמנים קבועים וכלים קבועים בהתאמה למיקום והשייכות שזה מייצר עבורו.

 

תהליך הדרגתי

כשתתחילו בתהליך האילוף, חשוב מאוד לשים דגש על כך שזה יעשה באופן הדרגתי. באופן הזה תוכלו להבטיח שהכלב יבין הכל ויזכור לבצע את הכל בהתאמה בטווח הארוך. חשוב לעשות תרגול יומי ולעבור על כל דבר הרבה פעמים בכדי לבסס לכלב את הציפייה מההתנהגות שלו, ובכל פעם להוסיף, לעבור ולשלב דברים נוספים.

כֶּלֶב

אולי יעניין אותך גם