חיפוש

אלו הדברים שאתם חייבים לדעת כשיש לכם חתול או כלב

מתלבטים מה לאמץ? גור חתלתולים קטן או אולי גור כלבים? אם ככה חשוב לנו להגיד: אין תשובה נכונה. כל אחד ואחת מה שמתאים להם! ובכל זאת הכנו לכם כמה פרמטרים שיהיה לכם יותר קל להתלבט ולהגיע להחלטה קצת יותר שכלתנית. בכל זאת, ברגע שכבר אימצנו לחיינו חיה יש לנו עליה אחריות מלאה וחשוב לשקול זאת בכובד ראש.

 

מה ההבדלים בין אימוץ כלב לחתול?

אנחנו לא רוצים להפוך את זה למאמר שבו אנחנו עושים השוואה שכלתנית בלבד של הפרמטרים. אבל כמובן שיש הבדלים גם במוצרים של כלבים לעומת המוצרים של החתולים, וכשאנחנו אומרים מוצרים אנחנו מתכוונים ל: אוכל, חיסונים, אביזרים, צעצועים וכו'.
מי שמעוניין לדעת מה ההבדלים בין כלב וחתול מבחינת עלויות מוזמן להיכנס לאתר כמו למשל לייקה ולבצע סקירה והשוואה  בין הקטגוריות השונות והמוצרים שמופיעים לשני סוגי בעלי החיים.

 

כלב או חתול – עלויות:

אז באופן כללי אנחנו חושבים שהעלות של חתול או כלב אמורה להיות פחות או יותר אותו הדבר. לשני סוגי בעלי החיים האלו תצטרכו לקנות: מזון, טיפולים וטרינרים, ציוד, טיפוח, צעצועים ושאר האביזרים. עלויות יכולות להשתנות ולהפוך למשמעותיות יותר בעקבות בחירות שתבצעו בעצמכם כמו למשל: איכות המזון, בחירת הוטרינר, גודל החיה, כמות הצעצועים וכו'.

 

הטיפול בגור כלבים מצריך זמן!

גורי כלבים דורשים המון סבלנות וזמן. כאשר אדם מאמץ כלב הוא צריך לקחת אותו לטיול מספר פעמים ביום, לחנך אותו לעשות את הצרכים שלו בחוץ ובכללי לעבוד על כך שהוא יהיה כלב ממושמע ומחונך שמקשיב להוראות כמו "למקום", "שב", "ארצה" וכו'.
גורי כלבים צריכים הרבה חום, יחס ואהבה והם גם ידרשו זאת בצורה שלא תשאיר לכם כל מקום לספק.

 

הטיפול בגור חתולים הוא קל יותר – האם זה צריך להוות שיקול?

חתולים מהר מאוד מבינים שצריך לעשות את הצרכים בארגז החול המיועד לכך אותו יש לנקות בהתאם לצורך. הם דורשים פחות יחס ותשומת לב מאשר גורי כלבים והם לא צריכים טיול שלוש פעמים ביום. זו אומנם האופציה היותר קלה אבל כמובן שגם לגור חתולים יש חסרונות לעומת גורי כלבים: הם פחות תקשורתיים, מאוד ב"זון" שלהם, הם אוהבים לשחק אבל יכולים לבחור להשתעמם וללכת למקום אחר, לעיתים הם אוהבים להסתגר במקומות חשוכים וקרירים. בקיצור האופי של שני סוגי החיות האלה הוא שונה לחלוטין!

 

לסיכום אימוץ גור כלבים או חתולים

כפי שציינו כבר בתחילת המאמר, התשובה מה "כדאי" היא בכלל לא רלוונטית. אם אתם מתלבטים ולא מצליחים להגיע להחלטה מה כדאי אז חשוב להסתכל על התאמה. האם יש לכם את הזמן והסבלנות הנדרשים בשביל גור כלבים? האם אתם יותר אנשים שאוהבים הרבה יחס, חום ואהבה? אולי אתם בכלל אנשי חתולים מובהקים?

בכל אופן, בכל בחירה שתעשו, אנחנו מאחלים לכם בהצלחה! אתם הולכים לעבור מסע נפלא. 

טיול עם כלב מחמד

אולי יעניין אותך גם