חיפוש

איך לדעת מהו המזון הכי טוב בעבור הכלב שלכם

להיות בעלים של כלב זה ממש כמו להיות הורים לילד קטן. אנחנו רוצים לפנק אותו ולדאוג לבריאות ולאריכות הימים שלו והכל בו זמנית. איך עושים זאת? בעזרת המזון שנבחר לרכוש עבור הכלב שלנו.

 

אם פעם, היו בשוק בדיוק 2 סוגים של אוכל לכלבים, אחד היה אוכל רטוב והשני היה אוכל יבש , כיום היצע הוא עצום ואנחנו נוטים ללכת לאיבוד.

אז איך עושים זאת נכון? איך בוחרים אוכל בריא וטוב, שיספק לכלב שלנו את כל הוויטמינים והחלבונים שלהם הוא זקוק, בשביל התפתחותו התקינה?

 

 כללי בסיס לבחירת מזון כלבים

קיבלנו רשימה ארוכה ארוכה של המלצות בעזרת חנות חיות במודיעין, שהיא הכתובת הקבועה שלנו בכל הנוגע לאוכל לכלב שלנו.

 

 מזון כלבים מתאימים לפי גילו של הכלב

ולא רק לגיל יש פקטור חשוב בבחירת המזון. כל מצב בריאותי, ששונה מהמצב הרגיל של כלב, בין אם מדובר בנקבה בהיריון או כלב הסובל מאלרגיות עונתיות, ישנה חשיבות עליונה לרכוש עבורו מזון מותאם, שיספק לו את כל מה שחסר לו בשלב זה או להיפך, יהיה בעל הרכב מצומצם, בשביל לטפל באלרגיות.

 

 מזון כלבים – הכמויות

כל הכלבים, ולא רק כלבים שאוכלים מזון לכלבים במודיעין ,לא ייעצרו עד שהקערה שלהם תהיה ריקה. לכן, חשוב שנגביל את הכמויות, בהתאם לגילו ומשקלו של הכלב שלכם. בודקים את טבלת הכמויות שנמצאת בגב כל שק אוכל שרוכשים, ונצמדים לכמויות בצורה המדויקת (אלא אם כן הומלץ לכם אחרת ע"י הווטרינר)

בודקים כל שקית חדשה שקונים, גם אם מדובר באותו סוג אוכל, זה תמיד יכול להיות נתון לשינויים כאלה ואחרים.

 

 שעות הארוחות

כלב הינו בעל חיים שזקוק לסדר, גם בכל מה שקשור לזמני הארוחות שלו. מרגילים את הכלב שלכם לשעות קבועות ויוצרים אצלו הרגלים בריאים וטובים.

 

 סלמון, כבש, עוף או אוכל צמחי?

שאלה שכדאי לגשת איתה לווטרינר. לרוב מזונות המבוססים על כבש וסלמון נחשבים כטובים יותר, בזמן שעוף יכול לעורר אלרגיות אצל כלבים מסוימים.

בכל מקרה, אם שמים לב שהכלב לא אוהב את האוכל שלו ולא אוכל ברצון,  או גרוע מזה – מתחיל לסבול מאלרגיות כאלה ואחרות – דואגים להתייעץ עם הווטרינר ולמצוא לו תחלופה.

 

 מזון עם דגנים או ללא דגנים

לאחרונה, הלהיט התורן של מזון כלבים, זה מזון ללא דגנים. חשוב להדגיש שאומנם ישנם כלבים שזקוקים לאוכל כזה בשל מצבי אלרגיה או מצבים אחרים, אבל ווטרינרים לא ממליצים לרכוש מזון ללא דגנים מיוזמתכם האישית. מזון ללא דגנים לא מספק מרכיבים חיוניים לעבודתם התקינה של איברים פנימיים של הכלב, דוגמת שריר הלב וכדומה.

 

 ולסיום – כלל ברזל

מתלבטים בנוגע למשהו, לא בטוחים בנוגע למשהו – לא מהססים ופונים להתייעצות.

חיית מחמד

 

אולי יעניין אותך גם