חיפוש

איך לבחור אוכל לחיית המחמד שלך

בעזרת מחקרים פורצי דרך מהשנים האחרונות, סוף סוף ישנה מודעות לכך שסוג האוכל שאנו מספקים לבעלי החיים האהובים שלנו הוא מאד חשובה.

פעם לא הייתה שום בעיה להאכיל אותם במגוון של מזונות היישר מהשולחן שלנו, או בהתאם לסטיגמות נטולות כל מציאות.

אז מה מומלץ לרכוש עבורם ואיך נבחר?

בדיוק כפי שלנו מאד חשוב איזה סוג מזון אנו מכניסים לגוף, מה טעים לנו יותר ומה פחות, כך גם בעלי החיים שלנו הם בעלי העדפות שונות. בנוסף, גם עבורם חשוב לבחור מזון במידה וכמות מסוימת, בהתאם למצבם הבריאותי וגילם הנוכחי. לכן, טרם כל רכישה כבר חשוב לומר שמומלץ מאד לברר עם הווטרינר לגביי סוג האוכל המומלץ לחתולים ולכלבים שלכם.

 

סוגי מזון

אוכל לכלבים, וגם אוכל לחתולים נחלק בעיקר בהתאם ליחס הלחות שיש במזון, והמחיר נקבע בהתאם.

 

מזון יבש

מדובר בסוג המזון הנפוץ ביותר עבור כלבים וחתולים כאחד, וגם בסוג המזון הזול ביותר. יש במזון זה יתרון גדול היות וניתן לשמרו לאורך זמן היות והוא גם ככה כבר יבש. יחד עם זאת, וודאו לפני כל רכישה שתאריך התפוגה של האוכל אינו קרוב מדיי.

כמו כן, במידה ולחיה שלנו אין צורך ייחודי כלשהו בלחות מוגברת אז מדובר בפתרון מעולה. בנוסף, חשוב לשים לב שהמזון מכיל מצרכים בעלי ערכים תזונתיים וכי החיה שלכם לא אלרגית לאף אחד מהם.

 

מזון חצי לח

מזון מסוג זה קיים עבור חתולים, אך לא כלבים. מדובר במזון עם אחוז מים גבוה יותר ומתאים עבור חתולים שזקוקים לבוסט זה. כמו כן, לא מדובר במזון שהוא חובה והוא יכול להוות תחלופה וגיוון עבור חתול שלעיתים מסרב לגעת באוכל יבש.

 

מזון משומר

מדובר במזון עם אחוז מאד גבוה של מים. לרוב אוכל משומר, או רטוב, הוא האוכל האיכותי והיקר ביותר ומכיל חלקי בשר מהסוג המומלץ והיקר. סוג אוכל זה מומלץ יותר, בעקבות המלצה של וטרינר ובעיקר אם בעל החיים זקוק לערכים תזונתיים ברמה גבוהה יותר, עקב מצב בריאותי.

 

ערכים תזונתיים

לא משנה איזה סוג אוכל אנחנו בוחרים, תמיד יש לשים לב לערכים התזונתיים המפורטים על האריזה. פעמים רבות רשימת המרכיבים יכולה להכיל רכיב שאינו בריא או מומלץ לבעל החיים שלנו, או פשוט אינו מתאים לגילו, מה שמביא אותנו לנקודה הבאה.

 

משקל וגיל

חשוב להתאים את סוג האוכל ומצב הצבירה שלו לגיל ומשקל של בעל החיים שלנו ובעיקר בהתאם להמלצת הווטרינר.

 

לסיכום

אסור לנו להתפשר עם איכות האוכל שנרכוש עבור בעלי החיים שלנו. מומלץ לוודא, טרם רכישה, עם הווטרינר מה מומלץ לגילה של החיה. כמו כן, נוכל להתחשב בהעדפות של בעל החיים והנטייה שלו בעת הזמן שהוא אוכל.

בונזו

 

אולי יעניין אותך גם